مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، گلخانه داران مراقب سازه‌های گلخانه‌ای باشند و باغداران جنوب نسبت به پایش باغات مرکبات اقدام کنند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: امروز بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، بخش‌هایی از غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز پنجشنبه با گسترش سامانه بارشی، بارش کل نوار شمالی، نواحی غرب و جنوب غرب را در بر می‌گیرد.

حقیقت ادامه داد: روز جمعه بر شدت و گستره فعالیت این سامانه افزوده شده و به جز جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب سایر مناطق کشور تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی از کاهش محسوس دما خبر داد و گفت: از روز پنجشنبه تا شنبه با عبور سامانه برای غالب مناطق کشور، کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

وی در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: در مناطق جنوبی کشور، شرایط دمایی برای انتقال نهال فراهم است و باغداران می‌توانند کاشت را انجام دهند. همچنین به علت وزش باد شدید، باغداران از قیم پای درختان استفاده کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید در مناطق مرکزی و شمالی کشور، گلخانه داران مراقب سازه‌های گلخانه‌ای باشند و با طناب کشی روی پلاستیک‌ها را محافظت کنند.

حقیقت از شیوع آفت در باغات مرکبات خبر داد و گفت: با توجه به کمبود بارش، احتمال طغیان آفات در باغات مرکبات وجود دارد، از این رو به کشاورزان توصیه می‌شود که رصد و پایش در باغات را انجام دهند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه بارش در همه استان‌ها نرمال و کمتر از نرمال است، خشکسالی تا پایان سال ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار