معجزه پیامبر اسلام در آموزش و معرفت تجلی یافته است، لذا مسلمانان به عنوان پیروان این پیامبر گرامی(ص) باید سرآمد جامعه بشری از حیث علم، دانش و معرفت باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در آئین اختتامیه اولین کنفرانس ملی امام رضا (ع) و علوم روز که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: آستان قدس وظیفه خود می‌داند در حد امکانات و مقدورات به مجامع علمی برای نشر معارف و علوم رضوی کمک و مساعدت کند.

او افزود: معنای «تجلی اعظم» در دعای شب مبعث این است که همه پیامبران الهی مقدمه و زمینه ساز برای ظهور و تجلی پیامبر عظیم الشأن اسلام بودند و «قلم» و «علم» نماد و عامل ظهور و بروز «تجلی اعظم» است.


تولیت آستان قدس رضوی پیامبر عظیم الشأن اسلام محمد مصطفی (ص) را مصداق عینی «تجلی اعظم» دانست و ادامه داد: معجزه پیامبر اسلام در آموزش و معرفت تجلی یافته است، لذا مسلمانان به عنوان پیروان این پیامبر گرامی باید سرآمد جامعه بشری از حیث علم، دانش و معرفت باشند.


مروی با اشاره به دوران طلایی مسلمانان در شکوفایی و ترقی علمی و فرهنگی، بیان کرد: روزگاری مسلمانان در قله علم و دانش بودند، دورانی که حتی نامی از کشور‌های ظاهراً متمدن امروز که داعیه علم و دانش دارند، نبود.


تولیت آستان قدس رضوی ضمن ارج نهادن به تلاش‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی پژوهشگران عرصه معارف اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع)، عنوان کرد: باید برای امتداد یافتن و ظهور و بروز ثمره فعالیت‌های علمی پژوهشگران عرصه معارف اهل بیت (ع) و فرهنگ رضوی در جامعه تدبیری اندیشیده شود.


حجت الاسلام والمسلمین مروی اظهار کرد: همانطور که در جامعه به مناسک مذهبی توجه می‌شود که بسیار خوب و ارزشمند است، به فرهنگ، اخلاق و سیره اسلامی و اهل بیت (ع) نیز باید توجه و عمل شود، باید بگونه‌ای باشد که پس از مناسبت‌های مذهبی همچون ماه محرم و ماه رمضان در رفتار و عمل جامعه تغییر مشاهده شود.


انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.