شریعتی گفت: باید برای تسهیل شرایط صادرات و واردات که نفع آن به کل کشور برمی گردد بسیج شویم.

غلامرضا شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به ظرفیتی که کشور در تجارت دارد، باید برای تسهیل شرایط صادرات و واردات که نفع آن به کل کشور برمی گردد بسیج شویم. ما مصمم به تسهیل شرایط صادرات و واردات هستیم. زیرساخت های استاندارد سازی باید متناسب با حجم کارکرد ، ظرفیت های موجود و طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در هر استانی ارتقا یابد تا همه ادارات کل استاندارد در این زمینه فعال شوند.

او گفت: باید با استفاده از ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان، رسانه ها، جراید و فضای مجازی استاندار را افزایش دهیم. باید مردم از حداقل حقوق شهروندی خود که صحت، سلامتی و زندگی باکیفیت است آشنا شوند. تلاش خواهیم کرد تا با کاهش تصدی گری استاندارد، از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه صادرات و روان سازی واردات استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید: 


شریعتی افزود: متناسب با سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی که بنا به سیاست‌های نظام در حوزه صادرات دخیل هستند پیش خواهیم رفت تا با ایجاد توازن، موانع دست و پا گیر را در گلوگاه‌های اصلی هموار سازیم. در زمان تحریم بسته‌های حمایتی را تهیه و تدوین کردیم تا از این طریق بتوانیم شرایط را در حد توان تسهیل کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: علیرغم اثر تحریم ها، بنادر کشور، کارخانه ها و حوزه‌های تولیدی مشمول استاندارد در کشور عملکرد مطلوبی داشته است. تنگنا‌های موجود بر سر راه تولید را بررسی کردیم  و به ترتیب اهمیت برای رفع آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

شریعتی با تاکید بر اهمیت توجه به گفته‌های افراد صاحب نظر در این حوزه تصریح کرد: ما در سازمان ملی استاندارد شنوای فرمایشات و توصیه‌های تمام افراد صاحب نظر در بخش تولید و اقتصاد، در حوزه استاندارد هستیم و تلاش خواهیم کرد رضایت صادرکنندگان و واردکنندگان و تولید کنندگان را در سال جدید کسب کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار