وزیر خارجه آمریکا خشونت ارتش میانمار علیه معترضان این کشور را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پاسخ نیرو‌های امنیتی میانمار به اعتراضات روز شنبه در این کشور را محکوم کرد.

آنتونی بلینکن در پیامی در حساب توئیتری خود آورد: ما از خونریزی که از سوی نیرو‌های امنیتی برمه انجام شده وحشت کرده ایم. این مسئله نشان می‌دهد که حکومت نظامی جان مردم را برای خدمت به تعداد کمی فدا می‌کند. من عمیقاً به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گویم. مردم شجاع برمه حکومت مخوف ارتش را رد می‌کنند.

پیش از این، مأموریت سازمان ملل در میانمار سرکوب معترضین در روز شنبه را محکوم کرد و آنرا خونین‌ترین روز از زمان آغاز کودتا ارزیابی کرد.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، بیش از ۵۰ نفر در تظاهرات روز شنبه علیه رژیم نظامی در میانمار کشته شدند. خشونت‌ها در شهر‌های یانگون، باگو، ماندالای و مناطق اطراف آن گزارش شده است.

از زمان برکناری «آنگ سان سوچی»، رهبر حزب حاکم میانمار و بازداشت او در اول فوریه، اوضاع این کشور آشفته است و این امر باعث ایجاد اعتراضات گسترده شده است. فعالان ضد کودتا روز شنبه خواستار دور جدیدی از اعتراضات علیه دولت نظامی شدند.

نیرو‌های ارتش در هفته‌های اخیر از گاز اشک آور، گلوله‌های پلاستیکی و مسلسل برای پراکنده کردن تجمعات استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار