مدیر سامانه جامع تجارت گفت: سامانه جامع تجارت از سال ۹۵ راه اندازی شده اما فعالیت آن با مشکلاتی رو به رو است.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شیرازیان مدیر سامانه جامع تجارت در برنامه‌ای تلویزیونی در خصوص راه اندازی سامانه جامع تجارت گفت: سامانه راه‌اندازی و ارتباطات برقرار می‌شود تا برخی از ارتباطات و سیستم را کنترل کند و در نتیجه به این شیوه جلوی فساد را می‌گیرد.

او در خصوص مراحل تکمیل راه اندازی سامانه جامع تجارت بیان کرد: شورای اجرایی، وظیفه اجرایی تکمیل سامانه جامع تجارت را بر عهده دارد، این سامانه از سال ۹۵ راه اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کرده است، اما برخی از بخش‌های آن به طور کامل راه اندازی نشده بود که نیاز به ورود شورای اجرایی فناوری اطلاعات بود تا این روند را تکمیل کند.


  • بیشتر بخوانید

آخرین وضعیت سامانه جامع تجارت/ مديران گمرک به دادگاه معرفی می‌شوند


این مقام مسئول ادامه داد: رونمایی از این سامانه توسط رئیس جمهور انجام شده و این سامانه اکنون فعال است. برخی مشکلاتی وجود داشت که درصدد رفع آن مشکلات هستیم.

شیرازیان بیان کرد: تمام اطلاعات اعم از گزارش مدیریتی، صدور مجوز و غیره در این سامانه ثبت شده است. بر اساس آخرین گزارش‌ها توافقاتی با گمرک در خصوص شناسایی کالا انجام شده است، اما هنوز به خروجی نهایی نرسیده است.

مدیر سامانه جامع تجارت در پایان تصریح کرد: رمان افتتاح این سامانه پاره شده است و بر اساس آخرین نامه نگاری‌ها باید تمام سیستم‌ها و دستگاه‌ها با این سامانه همکاری داشته باشند. این سامانه باعث شفافیت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار