مهم‌ترین حوادث قزوین امروز سیزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سرهنگ داود عبدالمالکی جانشین فرمانده انتظامی استان گفت:ماموران مستقر در عوارضی آزاد راه "قزوین – کرج" حین کنترل خودر‌های عبوری، ۳ دستگاه اتوبوس را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ داود عبدالمالکی افزود: ماموران در بازدید از این خودرو‌ها به ۴ نفر از مسافران مشکوک شد ند و در بازرسی وسایل آن‌ها ۲۳ کیلو و ۲۱۶ گرم تریاک وشیشه کشف کردند.

او اضافه کرد: این سوداگران در پوشش مسافر قصد جابجایی مواد مخدر به سمت استان‌های غربی کشور را داشتند که با هوشیاری ماموران دستگیر شدند.

افزایش ۳۸ درصدی کشف مواد مخدر در قزوین

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدراستان گفت: پنج هزار و ۱۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در قزوین طی سال گذشته کشف شد که این میزان کشفیات نسبت به سال قبل آن ۳۸ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ فرهاد علی بیگی افزود: از بین کشفیات صورت گرفته، سه هزار و ۱۲۰ کیلوگرم تریاک، ۹۵ کیلوگرم حشیش، ۷۲۱ کیلوگرم هرویین، ۶۲ کیلوگرم شیشه، ۲۷۰ کیلوگرم مرفین و ۸۸۷ کیلوگرم سایر مواد بوده است.

وی در خصوص کشف یک محموله هرویین به میزان ۲ هزار و ۱۸۰ کیلوگرمی صورت گرفته در سال گذشته، گفت: میزان کشفیات این نوع ماده مخدر نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ به میزان ۷۲۱ درصد رشد داشته است.

به گفته وی، نیروی انتظامی استان سال گذشته در دستگیری افرادی که در حوزه حمل، قاچاق و نگهداری مواد دست داشتند با افزایش ۶ درصدی، در زمینه دستگیری قاچاقچیان با افزایش ۷۰ درصدی و در زمینه معتادان متجاهر و کارتن خواب نیز با افزایش ۲۸ درصدی روبه رو بوده است.

۷۸۸ طرح پاکسازی نقاط آلوده در استان قزوین اجرا شد

سرهنگ علی بیگی با اشاره به اجرای ۷۸۸ طرح پاکسازی نقاط آلوده، جمع آوری معتادان، برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر در جهت ارتقای امنیت اجتماعی شهروندان، اظهار داشت: در این رابطه ۲ هزار و ۶۱۰ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: از آغاز سال جدید نیز تاکنون با کشف ۷۸۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان، امسال موفق به کشف ۷۰ درصدی مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته شدیم و در بخش دستگیری‌ها نیز افزایش ۲۴ درصدی داشتیم.

این مسئول انتظامی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی، نیروی انتظامی استان در بخش دستگیری و جمع آوری معتادان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد افزایش داشته که در این راستا به کاهش این معضل در سطح جامعه کمک کردیم و این در حالی است که استان قزوین در بخش جمع آوری معتادان، کمپ ماده ۱۶ ندارد که امیدواریم در نیمه دوم سال جاری شاهد راه اندازی آن باشیم.

سرهنگ علی بیگی ادامه داد: طی ۴۰ روز گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر استان موفق به اجرای ۵۱ مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده، جمع آوری معتادان، مبارزه با خرده فروشان، توزیع کنندگان و ارتقای امنیت اجتماعی شده و در این راستا ۲۶۳ کیلوگرم انواع موادمخدر را نیز کشف کرده است.

به گفته وی، امسال ۱۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان مواد مخدر کشف و ضبط شده که سال گذشته این تعداد ۱۰۸ دستگاه خودرو و موتور سیکلت بوده است.

کشف ۳ تن آرد قاچاق در شهرستان البرز

فرمانده انتظامی شهرستان البرز گفت: ماموران یگان امداد در عوارضی شماره ۲ "بیدستان" به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ بهرام منصوری پلیس اظهار داشت: در بازرسی از خودروی توقیفی ۳ تن آرد فاقد مجوز حمل و قاچاق کشف و یک قاچاقچی با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان البرز افزود: کارشناسان ارزش تقریبی آرد‌های کشف شده را یکصد میلیون ریال اعلام کردند.

کشف ۲۲ فقره انواع سرقت توسط پلیس بویین زهرا

فرمانده انتظامی بویین زهرا گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با سارقان حرفه‌ای در سطح حوزه استحفاظی، ماموران انتظامی با اقدامات تخصصی ۱۳ سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ حسین رشیدتبار افزود: متهمان در تحقیقات پلیس به ۲۲ فقره انواع سرقت از قبیل محتویات داخل خودرو، احشام، اماکن خصوصی، معابر، مشاعات اعتراف کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.