زلزله فرضی به بزرگی ۶.۱ ریشتر بم را لرزاند

مانور زلزله فرضی با قدرت ۶.۱ ریشتر با حضور نیرو‌های جمعیت هلال احمر شهرستان‌های بم، فهرج و نرماشیر در منطقه خواجه نظام شهرستان بم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر، امروز مانور زلزله فرضی با قدرت ۶.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین با حضور و مشارکت اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در روستای خواجه نظام بم برگزار شد.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در حاشیه برگزاری این مانور گفت: این مانور با هدف سنجش توانمندی و توانمندسازی بخش‌های مختلف جمعیت هلال احمر در سطوح مختلف که رکن اساسی و محوری در امر امدادرسانی است، برگزار شد.

زلزله فرضی به بزرگی ۶.۱ ریشتر بم را لرزاند

او با اشاره به اینکه ۱۰۰ نیروی امدادی هلال احمر در این مانور فرضی شرکت کردند، تصریح کرد: با اعلام وقوع این زمین لرزه فرضی، بلافاصله تیم‌های ارزیاب خانه هلال روستا‌های اطراف برای ارزیابی اولیه به محل حادثه اعزام شدند.

فلاح سرعت، دقت و مهارت را در انجام فرآیند‌ها و فعالیت امدادی سه عامل مهم تلقی کرد و گفت: پس از ارزیابی اولیه تیم‌های آنست، جستجو و نجات، نیرو‌های آتش نشانی نیز به منظور امدادرسانی به روستای خواجه نظام بم اعزام شدند.

زلزله فرضی به بزرگی ۶.۱ ریشتر بم را لرزاند

او با اشاره به مصدومیت ۱۲ تَن در این مانور افزود: ۵ نفر مفقود شدند که ۳ نفر از آنان فوت شده است و ۲ نفر به همت نیرو‌های امدادی هلال احمر رهاسازی شدند.

فلاح با اشاره به مشارکت و همکاری ۴ خانه هلال در این مانور تصریح کرد: ۱۲ خانوار با تلاش جمعیت هلال احمر اسکان یافتند و همچنین در این مانور ۲۴ دستگاه خودروی امدادی به کار گرفته شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار