در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بازار نهاده های دامی‌ تعریفی ندارد/ قیمت هر کیلو دام سبک ۵۲ هزار تومان

مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: با کشتار دام های مولد در آینده شاهد مشکلات زیادی در تولید و تامین شیر و گوشت مورد نیاز کشور خواهیم بود.

مجتبی عالی مدیر عامل اتحادیه دامداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی کماکان تعریفی ندارد، اظهار کرد: با توجه به شرایط خشکسالی و همچنین افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت علوفه، قیمت تمام شده تولید گوشت و شیر تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی قیمت هر کیلو کاه در بازار آزاد را ۳ تا ۴ هزار تومان، یونجه را بالای ۵ هزار تومان و ذرت را ۶ هزار تومان اعلام کرد.

عالی ادامه داد: افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت تمام شده تولید منجر به ترافیک کشتار شده است و همین موضوع موجب شده تا قیمت گوشت درب کشتارگاه بالا نرود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آینده تولید شیر و گوشت کشور در معرض خطر است، بیان کرد: با کشتار دام های مولد شاهد فاجعه در تولید و تامین شیر و گوشت کشور در آینده خواهیم بود‌.

وی قیمت کنونی هر کیلو دام سبک را ۵۲ هزار تومان و دام سنگین را ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو لاشه گوسفند درب کشتارگاه ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و لاشه گوساله ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران از کاهش تولید شیرخام خبر داد و گفت: بنابر آمار سال گذشته تولید شیرخام به ۱۱ میلیون تن رسید که امسال به علت گرانی نهاده تولید ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.

به گفته وی، علی رغم قیمت کنونی دام درب دامداری، اما قیمت گوشت به علت بازارگردانی دلالان با نرخ ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان بدست مصرف کننده می رسد که واگذاری امور به تشکل ها به عنوان بازوی اجرایی وزارت جهاد راه حلی مناسب برای رفع چالش فعلی است.

عالی در پایان با تاکید بر صادرات دام تصریح کرد: واگذاری اختیارات به تشکل ها و صادرات دام در مواقع مازاد تولید، راهگشای رفع بحران فعلی دامداران خواهد بود‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۱۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
گوسفندها هم منتظر برجام هستن // قبول دارید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلالها در صف اول کسب در آمد و حامیان بزرگ داشتند ..در زمان حال دیگر نمیتوانید مانع کارشان شوید .فقط ملت مظلوم و ضعیف و کم برخوردار آسیب جدی دیده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگرملت ازدست غارتگران نجات بیان همه کارها اجناس وغیرو به حالت عادی برمیگرددوقتیکه دولت فکرکشاورزی درکل مملکت نیست فقرتورم دزدی غارت بیکاری به بارمیاورد که اورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلال ها که به آنها چوبدار هم گفته می شود دام سبک را بصورت دانه ای و یکجا از دامدار به قیمت 1 الی 1/200 ملیون میخرند که کیلویی حدود 30 هزار تومن میشود بعد با افتخار و منت تمام بصورت کیلویی میفروشند آن هم به قیمت 50 هزار تومن درنتیجه لاشه به جای کیلویی 80 الی 90 هزار تومن به کیلویی 10 هزار میرسد و همه مسئولین مصاحبه شونده و مصاحبه نشونده میدانند و کاری برای این سیستم مزخرف نمیکنند .و فقط تابع نظر دلال ها هستند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۳۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
ایخدا اگه دلت برا ما نمیسوزه // بحال این گوسفند بیزبان بسوزه // و ملت ما را نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
نهاده دامی از نظر دلاری هم قیمت نخود لوبیاست
آخرین اخبار