نجات ۸۳ نفر از شهروندان کرمانی باکمک آتش‌نشانان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان گفت: در حوادث اردیبهشت امسال، ۳۶۸ عملیات با کمک آتش‌نشانان انجام و حدود ۸۳ نفر از شهروندان نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا میرزایی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انجام ۱۲۲ مورد عملیات اطفای حریق و ۲۴۶ مورد عملیات امداد و نجات در اردیبهشت امسال خبرداد و گفت: اغلب حوادث به‌دلیل بی‌احتیاطی و رعایت نکردن مسائل ایمنی اتفاق افتاده است.

او با بیان اینکه در اردیبهشت امسال در مجموع ۱۲۲ مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاده است، افزود: از این تعداد ۵۴ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۱۹ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۳۲ مورد مربوط به منازل مسکونی، پنج مورد مربوط به مراکز تجاری و ۱۲ مورد مربوط به جنگل و درختان بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همچنین به انجام ۲۴۶ مورد عملیات امداد و نجات در مدت‌زمان یادشده اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۴۵ مورد زنده‌گیری حیوانات خطرناک و آزاردهنده، ۱۳۶ مورد زنده‌گیری مار‌های سمی و غیرسمی، ۲۸ مورد چیدن حلقه و قفل و ۱۱ مورد مربوط به امداد آسانسور بوده است.

میرزایی بیان داشت: از مجموع عملیات‌های امداد و نجات، ۱۰ مورد امداد تصادفات خودرویی پنج مورد امداد نجات از کوه و بلندی، یک مورد عملیات امداد و نجات مربوط به ریزش آوار و دو مورد بازدید‌های امدادی و مابقی آن‌ها مربوط به سایر موارد بوده است.

او ادامه داد: در مجموع این عملیات‌ها، ۸۳ نفر از شهروندان نجات یافتند و ۲۱ نفر در حوادثی ازقبیل تصادف و سقوط از بلندی، مجروح شده‌اند.

میرزایی در خصوص آموزش‌های لازم برای پیشگیری از بروز اتفاقات و حوادث ناگوار گفت: در اردیبهشت‌ماه ۱۰۴ نفر از کارکنان ادارات و سازمان‌های دولتی شهر کرمان، آموزش‌های پیشگیری و آتش‌نشانی را فرا گرفتند.

او همچنین به انجام ۹۵ مورد مشاوره ایمنی و ۳۶ مورد بازدید ایمنی در اردیبهشت‌ماه اشاره کرد و گفت: موارد بازدید از ایمنی ساختمان‌ها به درخواست شهروندان انجام شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار