نظامیان سابق ارتش افغانستان اعلام کردند در صورت رسیدگی به فساد و ضعف مدیریتی در این کشور، آماده دفاع از وطن خود هستند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از طلوع نیوز، شماری از نظامیان و سربازان سابق ارتش افغانستان آمادگی خود را برای دفاع از این کشور در صورت مبارزه با فساد اعلام کردند.

این نظامیان گفتند که هرگاه به مشکل فساد و ضعف مدیریت در نهاد‌های امنیتی رسیدگی شود، آنان آمادۀ دفاع از کشور هستند.

آن‌ها همچنین می‌گویند که پس از 20 سال حضور نیرو‌های خارجی در کشور، نیرو‌های امنیتی افغانستان اکنون توانایی تأمین امنیت و مبارزه با گروه‌های تروریستی را دارند.

عبدالله محمدی، یکی از سربازان سابق ارتش این کشور بود که در جنگ با طالبان دو پا و یک دستش را از دست داد. او در این باره گفت که نیرو‌های امنیتی افغانستان توانایی جنگ در برابر گروه‌های تروریستی را دارند، اما فساد و نبود مدیریت سالم از مشکلات مهم در نهاد امنیتی هستند.

محمدی در ادامه افزود: «از این‌که در این حالت و مجروح هستم پشیمان نیستم؛ اما از دولت افغانستان مخصوصا وزارت دفاع گلایه دارم. به ما رسیدگی نشده است و حتی حقوق ناچیز ما را هم سر وقت نمی‌دهند.»

اکنون که روند خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان آغاز شده‌است، بار اصلی جنگ بر دوش نیرو‌های کماندوی افغانستان است. نیروهایی‌ که برای مقابله با طالبان به ولایت‌های مختلف فرستاده می‌شوند. شماری از این سربازان می‌گویند که آماده‌اند در هر شرایطی از افغانستان دفاع کنند.

سید غلام، یکی از سربازان کماندو بیان کرد: «تا وقتی که زنده هستم از خاک و وطن خود دفاع می‌کنم و وطن خود را حفظ می‌کنم.»

به نوشته طلوع نیوز، هرچند آمریکا گفته است که به هدفش در سرکوب گرو‌های تروریستی در افغانستان دست یافته است، بر اساس گزارش «سی ان ان»، رابطه طالبان با القاعده ناگسستنی است و این گروه در واقع  به اعضای القاعده پناه داده است و  از آنان آموزش‌های نظامی می‌بینند.

یک مقام افغانستانی به سی ان ان گفته است که القاعده برای حمله به غرب تنها به ۱۸ ماه زمان نیاز دارد. اما طالبان پیش از این داشتن رابطه را با گروهک‌های خارجی را تکذیب  کرده است.

از سویی دیگر، طالبان هشدار می‌دهد که اگر آمریکا در آن سوی مرز پایگاه‌های نظارتی ایجاد کند این گروه به جنگ و خشونت ادامه خواهد داد.

ذبیح الله عتیق، عضو مجلس نمایندگان افغانستان در این باره گفت: «اگر به فرض طالبان واکنش منفی در قابل تصمیم‌های پاکستان داشته باشند، طالبان هم  پراکنده  خواهد شد.»

طالبان به پاکستان توصیه می‌کند تا باعث ادامه‌ اشغال افغانستان نشود و در غیر آن بدنامی بزرگی برای این کشور رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار