فرآیند مراجعه به پایگاه سنجش کلاس اول ابتدایی، پس از نام‌نویسی اولیه در مدارس چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد محمدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: نام‌نویسی دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی از اول خردادماه امسال آغاز شده است و تا پایان همین ماه ادامه دارد همچنین ثبت نام پایه هفتم از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود و تا پایان تیرماه ادامه دارد و نام نویسی پایه دهم از نیمه تا پایان تیرماه خواهد بود.

او افزود: فرآیند مراجعه به پایگاه سنجش کلاس اول ابتدایی بعد از ثبت نام اولیه در مدارس شروع می‌شود و در هر مرحله اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد و فقط متولدین یکم مهرماه سال ۹۴ و قبل از آن می‌توانند در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کند.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: ثبت نام در دوره پیش‌دبستانی برای کودکان چهار تا پنج سال و کودکان پنج تا شش سال در حال انجام است و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

او اظهار داشت: نام نویسی دانش‌آموزان پایه اول مناطق لردگان، خانمیرزا، عشایر، اردل، میانکوه، کوهرنگ، فلارد، بن، سامان، لاران، کیار، بلداجی، گندمان و فارسان بر اساس نوبت‌بندی صورت گرفته، مبتنی بر حروف الفبا و به صورت حضوری انجام می‌شود و روزانه تعداد محدودی پذیرش می‌شود.

محمدی تصریح کرد: ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول مناطق شهری نواحی یک و دو شهرکرد و شهر بروجن به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

او گفت: هنگام ورودد اولیا به سامانه نام‌نویسی محل سکونت خود، پایین تصویر محلی پیش‌بینی شده است که با ورود به این قسمت، اطلاعات اولیه دانش‌آموز مانند کد ملی و کد پستی دریافت می‌شود و با دریافت کد رهگیری فرایند ثبت‌نام دانش‌آموز انجام خواهد شد.

محمدی افزود: حداکثر سه تا چهار روز پس از اعلام در سامانه، اگر دانش‌آموزی شرایط ثبت‌نام در مدارس ذکر شده را داشته باشد، مدیر مدرسه نحوه حضور و دریافت مدارک را به اولیا اطلاع‌رسانی می‌کند در غیر این صورت به مدرسه دیگری معرفی می‌شود.

او اضافه کرد: میان‌پایه‌ها نیازی به مراجعه برای نام‌نویسی ندارند و ثبت‌نام آنان به صورت خودکار انجام خواهد شد، اگر دانش‌آموزی قصد جابجایی دارد پس از پایان ارزشیابی نوبت دوم باید از طریق مدرسه محل تحصیل خود اقدام کند.

محمدی ادامه داد: امسال، بیش از ۲۱ هزار نفر دانش‌آموز در مراکز پیش‌دبستانی، بیش از ۲۰ هزار نفر در پایه اول ابتدایی، نزدیک به ۱۷ هزار نفر در پایه هفتم و ۱۵ هزار نفر در پایه دهم در مدارس استان ثبت‌نام خواهند شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار