احمد ابوالغیط بر نقش رسانه‌ها و تولید محتوا به تمامی زبان‌ها برای پرده برداشتن از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپایگاه اینترنتی الانباء، احمد ابو الغیط، دبیر کل اتحادیه عرب با تاکید بر جانبداری رسانه‌های غربی از رژیم صهیونیستی در خصوص مسئله فلسطین، تصریح کرد تحولات کنونی ایجاب می‌کند محتوای عربی در اینترنت به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیولی و همچنین فارسی و عبری با هدف تأثیرگذاری بر افکار دیگران و دفاع از مسئله فلسطین انجام شود.

او گفت: حوادث اخیر قدس، غزه و کرانه باختری نشان از اهمیت اقدام رسانه‌ای و تنوع تریبون‌های آن برای مقابله با تبلیغات مخالف و پرده برداشتن از وجهه واقعی رژیم اشغالگر اسرائیل و اقدامات نژادپرستانه آن است که بسیاری از مردم در سرتاسر جهان چیزی از آن نمی‌دانند و ما عرب‌ها همواره از جانبداری رسانه‌های غربی از روایت اسرائیل رنج دیده ایم که طرف تجاوزگر را به گونه‌ای نشان می‌دهد که گویی همواره از خود دفاع می‌کند و فلسطینیان را که از سرزمین خود دفاع می‌کنند، به عنوان نمادی برای تروریسم و خشونت معرفی می‌کند.

احمد ابو الغیط این موضوع را در هفدهمین دور نشست رسانه‌ای عربی مطرح کرد که با نظارت او و با مشارکت شماری از وزرای اطلاع رسانی و شماری از مهم‌ترین اصحاب رسانه، نویسندگان، روزنامه نگاران و اساتید دانشگاهی کشور‌های عربی برگزار شد.

او افزود: دور اخیر رویارویی‌ها در سرزمین‌های اشغالی به منزله تحول بزرگی در رساندن پیام فلسطین به جهان بود و تریبون‌های مختلف رسانه‌ای در ارائه مستندات از این حوادث و انتقال تصاویر لحظه‌ای آن به میلیون‌ها دنبال کننده نقش ایفا کردند.

ابو الغیط اعلام کرد: باید به تلاش‌ها برای انتقال رأی فلسطینیان و کشور‌های عربی برای کسب افکار عمومی بین المللی به نفع مسئله به حق خود ادامه دهیم و هرگز این عرصه را برای روایت دروغین طرف اشغالگر خالی نگذاریم. اگر در جنگ‌ها از ابزار‌های جنگی استفاده می‌شود، اکنون به بازی گرفتن افکار و جهت دهی افکار عمومی از طریق ارائه اطلاعات اشتباه یا تصاویر جعلی، خطرناک‌تر است.

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد مرحله کنونی ایجاب می‌کند سرمایه گذاری بیشتری در زمینه تولید محتوای عربی در اینترنت به زبان‌های مختلف با تأثیر گسترده مانند انگلیسی، فرانسوی و اسپانیولی و همچنین زبان‌های مرتبط به مسائل ما مانند زبان فارسی و عبری با هدف تأثیرگذاری بر افکار دیگران و دفاع از مسائل عربی و در رأس آن مسئله فلسطین انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار