رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از اعمال اصلاحات در قوانین آژانس اطلاعات ملی سئول، برای اطلاع از روند امور از این مرکز بازدید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور کره جنوبی از مرکز آژانس اطلاعات ملی در سئول بازدید کرد تا در خصوص پیشرفت اصلاحات در قوانین این آژانس اطلاعاتی مطلع شود.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، برای دومین بار از مرکز آژانس اطلاعات ملی در سئول بازدید کرد. نخستین بازدید از این آژانس در ژوئیه ۲۰۱۸ صورت گرفت.

این رسانه اعلام کرد: اصلاح سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی (NIS)، که به سرکوب مخالفان سیاسی متهم است از مهم‌ترین اقدامات و وعده ‌های کارزار انتخاباتی مون جائه این در سال ۲۰۱۷ بود.

از قوانین اصلاح شده این آژانس در سال ۲۰۲۰ می‌توان به منع انجام عملیات نظارت محلی این سرویس اطلاعاتی و تمرکز بر جمع آوری اطلاعات مربوط به کره شمالی و منافع خود در خارج از کشور اشاره کرد.

در این بازدید، پارک جی وون، مدیر آژانس اطلاعات ملی کره جنوبی در گزارشی به رئیس جمهور درباره سازماندهی مجدد و برنامه منحصر به فرد برای آموزش «هکر‌های سفید»  خبر داد.

پیشتر، رئیس‌جمهور کره جنوبی، اعلام کرده بود  آخرین سال دوره ریاست‌جمهوری خود را آخرین شانس دستیابی به صلحی پایدار با کره شمالی می‌داند و برای آن تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار