هشدار مقام امنیتی رژیم صهیونیستی درباره افزایش خشونت در اراضی اشغالی

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره وقوع حمله‌ای در تل آویو، مانند حمله معترضان آمریکایی به ساختمان کنگره هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی  نسبت به افزایش خشونت‌ها در میان تلاطم‌های سیاسی داخلی و حمله معترضان در اراضی اشغالی  هشدار داد.

ناداو آرگمن، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک. شین بت» درباره تحریکات و گفتمان‌های در رسانه‌های اجتماعی در اراضی اشغالی که می‌تواند باعث نا آرامی شود  هشدار داد و گفت: اگر به این وضع توجه نشود در اسرائیل با اتفاقی همچون حمله معترضان به کنگره آمریکا روبه رو خواهیم بود.

 آرگمن در حالی این سخنان را بیان کرد که مخالفان آماده می‌شوند تا بنیامین نتانیاهو را برکنار کنند.

او در بیانیه‌ای به نقل از تایمز اسرائیل گفت: ما اخیرا در گفتمان‌های خشونت آمیز و تحریک کننده، به ویژه در رسانه‌های اجتماعی، یک رادیکال سازی جدی را شناسایی کرده ایم. این گفتمان ممکن است در میان گروه‌ها یا افراد خاصی به عنوان گفتاری تفسیر شود که اجازه فعالیت خشونت آمیز و غیرقانونی را می‌دهد و حتی می‌تواند به افراد آسیب برساند.

گفته می‌شود که سیاستمداران به همراه دیگر طرفداران ائتلاف، تهدید‌هایی از طرف حامیان نتانیاهو دریافت کردند و همین امر باعث شده  پلیس تدابیر امنیتی خود را افزایش دهد.

رهبران مخالف رژیم صهیونیستیدر تاریخ ۲ ژوئن اعلام کردند که موفق به ایجاد ائتلافی گسترده شدند که بنیامین نتانیاهو،  نخست وزیر فعلی را که ۱۲ سال متوالی در قدرت است، برکنار می‎‌کند.

هفته گذشته بعد از شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، «یائیر لاپید» رئیس حزب یش عتید مسئول تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی شد.

 نتانیاهو نیز در پیامی توییتری از نمایندگان کنست خواست تا به اعضای کابینه پیشنهادی احزاب مخالفش رأی موافق ندهند و نوشت: «اعضای راستگرای کنست باید این دولت چپگرای خطرناک را رد کنند.»

نتانیاهو به فساد، رشوه خواری و کلاهبرداری متهم شده و  قرار است به زودی محاکمه شود.

در تاریخ ۶ ژانویه سال میلادی جاری گروه بزرگی از طرفداران دونالد ترامپ برای جلوگیری از تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، به ساختمان کنگره آمریکا حمله و آن را به آتش کشیدند. دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را به دلیل تحریک شورش استیضاح کردند، اما او هر بار این اتهام را نپذیرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار