۳۸ تُن چوب جنگلی قاچاق در مهاباد کشف و ضبط شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: ماموران این یگان، ۳۸ تُن چوب جنگلی قاچاق را در حاشیه این شهر از سودجویان کشف و ضبط کردند.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در راستای برخورد با متخلفان قاچاق چوب جنگلی، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری نیروی انتظامی امسال ۳۸ تُن چوب را از ۱۶ خودروی حامل چوب قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط کرده اند.

پاتو افزود: از این تعداد خودروی حامل چوب ۷ خودرو به مراجع قضایی معرفی شده و مابقی با اخذ خسارت و توقیف محموله در اداره تعیین تکلیف شده‌اند.

او اضافه کرد: محموله‌های چوب کشف شده از درختان جنگلی از جمله گردو، صنوبر، بید و انواع درختان میوه بوده که اغلب از شهر‌های اطراف به صورت محموله با هدف انتقال به سایر استان‌ها بارگیری و با هوشیاری ماموران و طبیعت دوستان این شهرستان متوقف شده‌است.

این مقام مسئول تاکید کرد: هرگونه جابجایی و حمل چوب در بین شهر‌ها و جاده‌های بین شهری بدون مجوز رسمی از اداره منابع طبیعی جرم محسوب و درصورت مشاهده پیگیری و برخورد قضایی می‌شود.

پاتو از مردم طبیعت‌دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شورا‌های اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان، به شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.