نماینده روسیه در مذاکرات احیای برجام با اشاره به طولانی شدن زمان مذاکرات، مسئولیت تمام طرف‌ها در رایزنی‌های برجامی را سنگین دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در پیامی توییتری درباره به طول انجامیدن مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران و مسئولیت طرف‌ها در این رایزنی‌ها اظهاراتی مطرح کرد.

فردی در توییتر برای اولیانوف نوشته بود: «هر دور اعلام می‌شود دور آخر مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین است و توافق به زودی حاصل می‌شود.»

این مقام روس نیز در پاسخ نوشت: «متوجه شک و سوءظن شما هستم. اما باید این نکته را یادآور شوم که مذاکرات درباره توافق هسته‌ای سال‌ها طول کشید اما اکنون مذاکرات وین درباره احیای آن کمتر از ۳ ماه زمان خواهد برد.»

او در ادامه تاکید کرد: «نباید در این زمینه ایران را جدا دانست. تمام طرف‌های برجام راه دشواری پیش رو دارند، حتی آمریکا.»

ساعاتی پیش نشست کمیسیون مشترک برجام در گراند هتل وین برگزار شد. پس از این نشست «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین، در سخنانی از پیشرفت در گفت‌وگو‌های ایران و قدرت‌های جهانی صحبت کرد و گفت: «ایران و ۶ قدرت جهانی مذاکرات هسته‌ای را به منظور مشاوره با پایتخت‌هایشان به تعویق انداختند؛ هرچند او اعلام نکرد چه زمانی گفت‌وگو‌های هسته‌ای ازسر گرفته می‌شود.»

پیش از او اولیانوف نیز با اعلام پایان نشست امروز گفته بود: «کمیسیون مشترک برجام امروز دیدار داشت و ازریابی کلی از پیشرفت‌های مهم در گفت‌وگو‌های وین ازجمله در ششمین دور گفت‌وگو‌ها انجام شد و تصمیم گرفته شد وقفه‌ای ایجاد شود تا شرکت‌کنندگان جهت آمادگی برای آنچه تصور می‌شود دور نهایی مذاکرات باشد با مقامات در پایتخت‌ها مشورت و رایزنی کنند.»

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، نیز در مصاحبه با شبکه آمریکایی فاکس نیوز گفت: «همچنان فاصله زیادی وجود دارد که طرف‌ها درباره مسائل اصلی در مذاکرات هسته‌ای ایران، باید آن را طی کنند. هم‌اکنون در وین درباره این موضوع مذاکره می‌شود که چه تحریم‌هایی از ایران لغو خواهد شد.»

وی با مطرح کردن اظهارات بی‌اساس درباره تلاش ایرانی‌ها برای دستیابی به سلاح هسته‌ای مدعی شد: استراتژی دولت ترامپ (رئیس‌جمهور پیشین آمریکا) ایران را به سلاح‌های هسته‌ای نزدیک و منطقه را بی‌ثبات کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار