وزیر اقتصاد گفت: برنامه وزارت اقتصاد این است که تا پایان سال طرح پایانه‌های فروشگاهی را به طور کامل به انجام برساند. البته امکان زودتر اجرایی شدن آن هم اکنون فراهم است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم گرامیداشت هفته مالیات ظهار کرد: ما در آستانه روز مالیات هستیم؛ ۱۶ تیرماه روز مالیات نامگذاری شده است. به همین دلیل لازم بود که در خدمت مدیران ارشد سازمان مالیاتی باشیم. زمانی که دشمن جنگی را طراحی کرده و به درآمدهای نفتی ما آسیب رسانده و انتقال منابع از خارج را برای ما با مشکل مواجه کرده است، باید به دنبال منابع جایگزین باشیم. به طور اولیه به سراغ درآمدهای مالیاتی می رویم.

او در ادامه بیان کرد: خوشبختانه عملکرد همکاران ما در سازمان ما بسیار خوب بوده و ۱۰۸ درصد مالیات مصوب تحقق پیدا کرده است؛ یعنی ۸ درصد از میزان مصوب نیز بالاتر. ما از مالیات فقط به عنوان ابزار درآمد بهره نمی بریم، بلکه ابزار عدالت اجتماعی، توسعه اقتصادی، عدالت منطقه ای و همچنین توجه به مودیان مالیاتی. شعاری را مبنی بر وصول با رعایت اصول مدنظر قرار داده اند.

دژپسند تصریح کرد: امسال، سال مهمی است و درآمدهای نفتی متناسب با هدفگذاری تحقق پیدا نکرده است. سازمان مالیاتی در این خصوص وظیفه مهمی را به عهده دارد. همچنین یک اقدام تاریخی در این خصوص انجام شده و امیدواریم که سال ۱۴۰۰ مقدمه آن باشد و شاهد یک سال متفاوت در این سال به لحاظ مالیاتی باشیم.

او با اشاره به فواید پایانه های فروشگاهی تصریح کرد: پایانه های فروشگاهی یک اقدام بسیار مهمی است تا وصول مالیات را موثرتر کنیم. زیر ساخت های این طرح در سازمان مالیاتی انجام شده اما برای عملیاتی شدن آن علاوه بر سازمان مالیاتی شرکت ها و فروشگاه ها نیز باید آمادگی داشته باشند. برنامه ما این است که تا پایان سال این طرح  به طور کامل به انجام برسد. البته امکان زودتر اجرایی شدن آن فراهم بود، اما به خاطر شرایط کرونا، برنامه های آموزشی و ترویجی امکان اجرا نداشت، این طرح به تعویق افتاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار