مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

مشهد به صورت ویژه در سند پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی قرار بگیرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: حرم مطهر رضوی و مشهد در سند پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به صورت خاص و ویژه مد نظر قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدجواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: مشهد شهری است که از زائران سراسر کشور در زمان‌های خاص میزبانی می‌کند و تجمع‌هایی که در این شهر و به خصوص در حرم مطهر و بافت اطراف آن وجود دارد به ندرت در سایر شهر‌های ایران اتفاق می‌افتد.

او افزود: برخی کاربری‌ها در مشهد و به ویژه اطراف حرم مطهر رضوی در تمام سال مسکونی و با تراکم جمعیت بسیار پائین است، اما در برخی زمان‌ها و برای چند روز به کاربری اقامتی- گروهی تبدیل می‌شود که در اثر یک چالش یا حادثه می‌تواند به یک بحران تبدیل شود.

همچنین ایمان دهاقین نماینده پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این جلسه گفت: در نگاه جدید، پدافند غیرعامل فراتر از کالبد مد نظر است. بر اساس این نگاه مباحثی از جمله تاب‌آوری جوامع شهری در مواجهه با بحران‌ها و مخاطرات محیطی و آینده پژوهی نیز مطرح است.


بیشتر بخوانید


او افزود: مشهد جمعیت شناوری دارد که در بازه زمانی خاص در حرم مطهر رضوی و بافت پیرامونی آن حضور می‌یابند. همچنین تاسیسات گردشگری زیادی در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی استقرار دارند.

نماینده پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: جهت تهیه و تدوین سند پدافند غیرعامل بافت اطراف حرم مطهر رضوی، کمیته‌ای مشترک میان شهرداری مشهد، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، دفتر اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری و آستان‌قدس رضوی تشکیل خواهد شد.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار