دادستان اشکذر در بازدیدی سرزده از کشتارگاه دام این شهرستان بر لزوم رعایت نکات بهداشتی و ذبح شرعی درکشتارگاه‌های عرضه گوشت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدجواد زارع بیدکی دادستان اشکذر در بازدیدی سرزده از قسمت‌های مختلف ذبح دام، استحصال، نگهداری، پیش سرد و نحوه بازرسی بهداشتی لاشه‌ها در کشتارگاه دام شهرستان  اشکذر بر لزوم توجه جدی به سلامت و امنیت غذایی مردم تاکید کرد و گفت: سلامت دام، وضعیت مناسب کشتارگاه و حمل و عرضه بهداشتی گوشت در جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و سلامت همشهریان نقش موثری دارد.

او با اشاره به نقش ناظر ذبح شرعی در کشتار دام تصریح کرد: طبق ماده ۴ قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی مصوب مجلس شورای اسلامی در همه کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز فرآوری، می‌بایست ناظرین شرعی حضور موثرداشته و با همکاری عوامل بهداشتی و اجرایی در راستای تولید غذای حلال و طیب تلاش کنند.

زارع بیدکی افزود: کشتارگاه مورد بازدید از وضعیت مناسبی برخوردار نیست که به مسئولین کشتارگاه توصیه می‌شود ظرف مدت یک ماه برای رفع نواقص اقدام کنند.  در غیر این صورت گرفتار تعقیبات شدید قضایی خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۲ تير ۱۴۰۰
همه جا نکات شرعی را رعایت کنید نه فقط برای ذبح گوشت مثلا دروغ نگویند ریا نداشته باشند گران‌فروشی نکنند و در یک کلام آدم باشند
آخرین اخبار