در ششمین روز از ناآرامی‌های آفریقای جنوبی، منابع خبری از بازداشت بیش از هزار و ۷۰۰ نفر خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، به دنبال ناآرامی‌های ناشی از بازداشت «جیکوب زوما» رئیس جمهور آفریقای جنوبی، در حال حاضر بیش از هزار و ۷۰۰ نفر در بازداشت به سر می‌برند و بیش از ۷۲ نفر در خشونت‌ها کشته شدند.

همچنین در ششمین روز خشونت‌ها، ترس و نگرانی از کمبود مواد غذایی و سوخت به دلیل اخلال در کشاورزی و تولیدات پالایشگاه‌ها و کارخانه‌ها، افزایش داشته است.

در این خشونت‌ها و ناآرامی که به دلیل بازداشت جیکوب زوما در آفریقای جنوبی ایجاد شده است، تاکنون کشته شدن ۷۰ نفر اعلام شده است. همچنین فقر نیز در این کشور به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا افزایش چشمگیری داشته است.

در برخی مناطق فقیر نشین بیش از هزار و ۲۰۰ نفر بازداشت شدند و روز سه‌شنبه به ایستگاه رادیویی آفریقای جنوبی حمله‌ای انجام شد. همچنین برخی از مراکز وکسیناسیون نیز به علت ناآرامی‌ها تعطیل شدند.

در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز برای کمک به نیرو‌های پلیس آفریقای جنوبی اعزام شدند، اما در مقابل حجم خشونت تاثیری نداشته است.

به دنبال آغاز محکومیت زندان جیکوب زوما، ژوهانسبورگ شنبه شب و یکشنبه صبح صحنه ناآرامی‌ها و غارت مغازه‌ها و بسته شدن راه‌ها بود.زوما اتهامات فساد گسترده در دوران مسئولیت خود را رد کرده است. او تا سال ۲۰۱۸ رئیس جمهور آفریقای جنوبی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار