رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گرمای هوا و فساد پذیری میوه را علت اصلی کاهش قیمت میوه در بازار اعلام کرد.

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا و فساد پذیری میوه و ازدیاد عرضه، قیمت در تمامی اقلام میوه، صیفی و فرنگی جات ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی از فراوانی میوه های وارداتی خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو انبه ۲۵ هزار تا ۲۹ هزار تومان، موز هندی ۱۷ هزار تا ۱۹ هزار تومان و موز اکوادور ۲۰ هزار تومان است. همچنین به علت گرمای هوا و مدت زمان طولانی آناناس در راه تقاضایی در بازار نیست‌.

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو آلبالو را ۹ هزار تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گیلاس ۲۰ هزار تا ۳۳ هزار تومان، زردآلو ۲۰ هزار تا ۳۷ هزار تومان، آلو قطره طلا ۸ هزار تا ۱۴ هزار تومان، آلو سانتریزه ۸ هزار تا ۱۵ هزار تومان، هلو ۵ هزار تا ۱۲ هزار تومان، شبرنگ ۸ هزار تا ۱۶ هزار تومان، سیب گلاب ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان و انگور یاقوتی ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی قیمت کنونی هر کیلو هندوانه را ۳ هزار تا ۴ هزار تومان، طالبی ۶ هزار تومان، خربزه ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، گرمک ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان و جانا ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد.

وی قیمت کنونی هر کیلو خیار در میدان را ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلو گوجه فرنگی با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، هویج ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان، بادمجان ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، فلفل ۹ هزار تا ۱۳ هزار تومان و پیاز ۲ هزار تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در مغازه ها عرضه می شود.

دارایی نژاد از کاهش قیمت سیب زمینی در بازار خبر داد و گفت: امسال ۵ میلیون تن سیب زمینی در استان های گلستان، زنجان، کرمانشاه، آذربایجان و اصفهان تولید می شود که هم اکنون با کیفیت ترین سیب زمینی با نرخ ۴ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی عرضه می شود.

این مقام مسئول واردات انبه و موز را عامل کاهش قیمت مابقی اقلام دانست و افزود: افزایش واردات این ۲ کالا بر تعادل قیمت میوه های داخل تاثیر بسزایی دارد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در پایان تصریح کرد: با توجه به اقلیم ۴ فصل کشور پیش بینی می شود که قیمت تمامی اقلام میوه و صیفی در هفته آتی به سبب ازدیاد عرضه ۵ درصد دیگر کاهش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
ماکه ارزانیشوندیدیم خداازسرمسعولین نگذرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
آقایانی که میوه وارد میکنن بیان یه فکری به حال کشاورزان بدبخت کنن
که همه زندگیشان رو واسه محصول خود گذاشتن و حالا موقع برداشت عوض صادرات واردات هم میکنن اون میوه ای که کیلوی ده هزار تومن توی بازار هست واسه کشاورز بدبخت ده هزار تومن اب خورده که رایگان حساب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
دولت افسار بازار میوه را بطور کامل به دست دلال های خون آشام داده است و مردم بیچاره با فشار گرمای تابستان و کرونا مجبور هستند همه درآمد خود را صرف خرید مختصری میوه کنند. تعدادی از مردم نیز اصلأ نمی توانند میوه بخرند.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند گمنام
۱۹:۴۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
«میوه ارزان تر می شود»
مگر اکنون ارزان است که ارزان تر شود؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
از هر کی قیمت گرفتی سر کارت گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۱۷:۱۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
منظورتون از کیلو چی هست من میوه ها را شمارش میکنم بیشتر ١٠ تا بشه میره بالای ۵٠ هزار حالا میخواد هر چی باشه گیلاس هم مشتی قیمت بدید لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
ادرس بده ماهم بریم همانجا که شما خرید می کنید ما هم بریم انجا واقعا بعصی قیمتها که گفتید از نصف هم کمتره مثلا گیلاس ۴۰ تا ۴۵ موز ۲۳تا ۳۰ انجیر بین ۲۵ تا ۳۸ والبالو ۲۰ تا۳۵ هندوانه از ۳هزار تا۸هزارتومان خربزه از ۸هزارتا ۱۵ خیار از ۸ تا۱۵هزار گرجه از ۵ تا۱۰هزار سیب زمینی ۳تا ۸هزار پیاز از ۴ تا۷هزار ذرت از ۱۰ تا ۱۸ انبه از ۳۵ تا۵۰ پاکستانی انگور از ۱۵ تا۳۰ انواع انگور بادنجان از۸تا۱۵ کاهو ۱۰ تا۱۵ سبزی خوردن ۱۸ سبزی برا خورش واش ۱۰ تا ۱۵ همه اینها دریک کیلو .یکم بیا بازار خوت خرید کن نه تلفنی قیمت بگیر وخودت را معرفی نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
الان قیمت گوجه فرنگی ۷۰۰۰تومان هست کجا ۳۵۰۰میدن تا بریم بخریم
حتما از میوه فروشی سر کوچه قیمت گرفتید
آخرین اخبار