رئیس شبکه دامپزشکی درمیان گفت: سه هزار قطعه مرغ به دلیل نقص سیستم آبرسانی در یک واحد مرغداری در بخش قهستان این شهرستان تلف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عارفی‌نیا رئیس شبکه دامپزشکی درمیان با اشاره به تلف شدن سه هزار قطعه مرغ در یک واحد مرغداری گفت: این خسارت مالی سنگین در پی نقص سیستم آبرسانی و جرم گرفتن این سیستم وارد شده و خسارت وارد به این واحد مرغداری ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

او افزود: از این اتفاقات مشابه در شهرستان درمیان در سالیان اخیر به دلیل نقص سیستم‌های دخیل در پرورش مرغ از جمله تأمین سوخت، برق‌رسانی، آبرسانی، تهویه و گرمایشی و سرمایشی زیاد داشته‌ایم که باید پرورش دهندگان طیور تمهیدات لازم را قبل از وقوع حادثه مدنظر داشته باشند.

عارفی‌نیا بیان کرد: به دلیل احتمال قطعی برق در فصل تابستان، پرورش دهندگان طیور، ژنراتور جایگزین برای تأمین برق را در نظر بگیرند و از آماده به کار بودن آن اطمینان حاصل کنند.

درمیان دارای ۱۹۶ پروانه بهره‌برداری مرغ گوشتی است و این شهرستان حدود یک سوم گوشت مرغ خراسان جنوبی را تولید می‌کند و دومین تولیدکننده گوشت سفید در استان است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.