با هدف توزیع عادلانه آب در شهر اصفهان ۵۱ حوضچه و ۳۵ حلقه چاه، مجهز به سامانه پایش و کنترل تاسیسات آب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد ناظمی‌زاده مدیر دفتر سیستم‌های کنترل و انرژی آب شرکت آبفای استان اصفهان با بیان این که در حال حاضر نزدیک به ۳۰ درصد از شبکه توزیع آب شهر اصفهان به صورت برخط و هوشمند کنترل می‌شود، گفت: شهر اصفهان دارای ۱۴۰ حوضچه کنترلی و فشار شکن است که از طریق این حوضچه‌ها میزان باز و بسته بودن والو‌ها کنترل و آب موجود درشبکه، عادلانه تقسیم می‌شود.

او اعلام کرد: در حال حاضر از ۴۰ حلقه چاه موجود در شهر اصفهان ۳۵ حلقه چاه به سیستم تله‌متری و تله کنترل مجهز شده اند که این امر تاثیر به سزایی در توزیع عادلانه آب بین مردم داشته است.

ناظمی‌زاده گفت: آبفای اصفهان، تابستان امسال از طریق فرایند کنترل هوشمند تاسیسات آبرسانی توانست تبعات کمبود ۴ هزار و ۳۰۰ لیتری آب شرب در ثانیه را به حداقل برساند.

او پایش و کنترل هوشمند تاسیسات آبرسانی را، امری ضروری در مدیریت بهینه منابع آب دانست و اظهار کرد: هم‌اکنون صد در صد خطوط انتقال طرح آبرسانی اصفهان بزرگ که بالغ بر ۸۷۰ کیلومتر است مجهز به سامانه تله‌متری است.

مدیر دفتر سیستم‌های کنترل و انرژی آب شرکت آبفای استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تمام تاسیسات آبرسانی شهر اصفهان به سیستم تله‌متری و تله کنترل مجهز شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
توکلی
۱۰:۳۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
سلام،همکار سابق من آقای مهنس شمسایی(مجید شمسایی)در آبفا اصفهان(شاغل در بخش توسعه مدیریت و تحقیقات)،راهکار بسیار مبتکرانه ای برای آب شرب ارائه داده بود(در قالب پیشنهاد و مقاله)که مشکل آب شرب استان و کشور را حل خواهد کرد، پیشنهاد میکنم حتما با ایشان مصاحبه ای داشته باشید.سپاس
آخرین اخبار