صادق زاده گفت: تعداد زیادی از زندانیان به دلیل فقر مالی مجرم می‌شوند که اگر به خانواده‌های آن‌ها توجه نشود، آثار جرم در جامعه ادامه دار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت و کارآفرینی، نشست انجمن حمایت از زندانیان زرند به ریاست حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده دادستان عمومی و انقلاب و با حضور حجت الاسلام محمود محمدی رئیس دادگستری، علی صادق زاده فرماندار، مهرداد مداحی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و جمعی دیگر از اعضای انجمن در محل مرکز فنی و حرفه‌ای زرند، برگزار شد.

علی صادق زاده فرماندار زرند در نشست انجمن حمایت از زندانیان شهرستان زرند بر لزوم حمایت همه جانبه از خانواده‌های زندانیان به منظور کاهش و یا پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی که به دنبال زندانی بودن سرپرست خانواده ها و اینکه احتمال وقوع جرم وجود دارد، تاکید کرد.

او تصریح کرد: امروزه تعداد زیادی از زندانیان به دلیل وضعیت معیشیتی نامساعد و فقر مالی مجرم می شوند که اگر توجه ویژه و نگاه حمایتی از خانواده‌های آن ها صورت نگیرد، آثار جرم می تواند در جامعه ادامه دار باشد.

نائب رئیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان زرند با اشاره به بازگشایی مرکز تصفیه خانه آب شرب انجمن در زرند و صرفه و توجیه پذیری اقتصادی بالای این طرح با توجه به افزایش قیمت مصوب فروش آب تصفیه از سوی ستاد تنظیم بازار شهرستان، افزود: از هرگونه طرح و پروژه اقتصادی به منظور توانمند سازی انجمن برای کمک به خانواده زندانیان، حمایت قاطع خواهیم کرد.

فرماندار زرند نتیجه بسیاری از بزهکاری‌های جامعه را بیکاری و نبود اشتغال و سرمایه برای افراد توصیف کرد.

صادق زاده با تأکید بر اینکه باید به دنبال برنامه ریزی‌های کوتاه و بلند مدت برای اشتغال زندانیان محروم و آسیب پذیر جامعه بعد از اتمام مدت زمان محکومیت و آزادی آن ها از زندان باشیم، پیشنهاد داد: انجمن در مزایده‌های آینده‌ای که در خصوص واگذاری برخی از معادن زرند برگزار می شود، حضور و فعالیت چشمگیری داشته باشد و فرمانداری زرند نیز به منظور مساعدت و حمایت کوتاهی نخواهد کرد.

مهرداد مداحی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زرند نیز با اشاره به اقدامات و همکاری‌های بسیار مطلوب اداره زندان با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان به منظور کسب مهارت و حرفه آموزی زندانیان، گفت: قریب به ۸۰ مددجو در حال یادگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در محل زندان هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار