رئیس مرکز بهداشت شهرستان فیروزآباد با اعلام خبر ۵ فوتی در روز شنبه ۹ مرداد ماه، این آمار را فوق العاده نگران کننده دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهادر قهرمانی رئیس مرکز بهداشت شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه کادر درمان فیروز آباد ، متحمل سختی زیادی شده‌اند، گفت: با توجه به شلوغی اماکن در مناسبت‌های چند روز اخیر و قرار گیری در وضعیت قرمز، این شهرستان بالاترین رقم فوتی را داشته و با شیوه نامه های توصیه‌ای نیز هم خوانی نداشته است.

او بیان کرد: سویه دلتا بسیار واگیردار بوده و با شیوع بسیار بالایی که ایجاد می‌کند میزان مرگ و میر را نه به طور خطی بلکه به شکل تصاعدی بالا می رود و هر بیمار مبتلا به سویه دلتا ۵ تا ۹ نفر را به طور متوسط مبتلا می کند.

قهرمانی با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون و دعوت از تمامی افراد بالای ۵۵ سال برای مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون تصریح کرد: امروز بیش از هزار نفر واکسینه شده‌اند که تعداد زیادی از این افراد کارکنان نیروی انتظامی و فرهنگیان شهرستان بوده و با توجه به انتظار افزایش مراجعان در روزهای آینده این شبکه آمادگی لازم را در کلیه مراکز شهری و روستایی فراهم کرده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار