نظری درباره انتخاب رشته مناسب برای داوطلبان کنکوری با توجه به بازار کار و علایق آن ها توضیحاتی را ارائه کرد.

فاطمه نظری مهرو فارغ التحصیل رشته حقوق دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سطح علمی و سواد استادان دانشگاه تهران نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور بیشتر است و از این نظر مشکلی در خصوص تحصیل نداشته ام.

او درباره تاثیر مطالعه دروس بر اشتغال گفت: بخش زیادی از رشته حقوق عملی است که علاوه بر ۴ سال تحصیلی افراد بایستی حتما مهارت و تجربه خود را در این رشته افزایش دهند تا بتوانند در کار خود موفق شوند.

نظری تصریح کرد: افرادی که قصد انتخاب رشته دارند، حتما راجع به مشاغل گوناگون تحقیق کرده و با صاحب نظران و کارشناسان آن رشته صحبت کنند تا به این نتیجه دست یابند که آیا شرایط فعالیت در شغل مورد نظر را دارند یا خیر؛ بنابراین توانایی موجود در هر فردی برای مشاغل کاری بسیار مهم بوده و تنها نباید به دروس تئوری اکتفا کرد.

این فارغ التحصیل رشته حقوق دانشگاه تهران ادامه داد: در رشته حقوق فعالیت‌های عملی و مهارتی بسیار مهم هستند و افراد نباید تنها به دروس تئوری توجه داشته باشند، مشورت با دیگران در خصوص رشته‌های گوناگون به خصوص رشته حقوق باعث می‌شود تا افراد حتما عاقلانه‌تر و منطقی‌تر تصمیم بگیرند.

نظری مهرو بیان کرد: نحوه کار کردن و مطالعه دروس در هر رشته‌ای به اشتغال کمک زیادی خواهد کرد و افراد باید حتما توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. دانشگاه‌های کشور دروس عملی را آنطور که باید یاد نمی‌دهند و لازم است تا همه افراد مطالب عملی را خارج از دانشگاه و در بطن جامعه فرا بگیرند.

این فارغ التحصیل رشته حقوق دانشگاه تهران گفت: افراد حتما قبل از انتخاب رشته به آینده شغلی آن رشته توجه داشته باشند و حتما در خصوصش تحقیق کنند و برای ادامه تحصیل در رشته حقوق اگر دانشجویان دغدغه کار پژوهشی و تحقیقی دارند ادامه تحصیل دهند. یعنی، اگر فردی قصد دارد که استاد دانشگاه شود در رشته حقوق تحصیل کند، اما در غیر اینصورت برای فعالیت در بازار کار رشته حقوق تنها مدرک کارشناسی هم کفایت می‌کند و هیچ لزومی برای دریافت مدرک ارشد و دکتری وجود ندارد.

نظری مهرو گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی باید در همان ابتدا هدف خود را از تحصیل فرا بگیرند تا بتوانند متناسب با نیاز‌های شان تصمیم به ادامه تحصیل یا انجام فعالیت‌های دیگری بگیرند، اما با توجه به مشکلات اقتصادی موجود فعالیت در بازار کار بهتر از ادامه تحصیل و گرفتن مدرک دانشگاهی است.

لزوم توجه جدی به بازار کار در انتخاب رشته داوطلبان

او افزود: داوطلبان کنکور سراسری که قصد انتخاب رشته دارند، حتما علایق و استعداد‌های شان را در نظر بگیرند و بیشتر از آن به بازار کار رشته مورد نظر توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ چرا که این موضوع به شدت حائز اهمیت است و افراد بایستی حتما آن را رعایت کنند تا بتوانند در بازار کار موفق شوند.

این فارغ التحصیل دانشگاه تهران بیان کرد: افراد در زمان انتخاب رشته همه ابعاد را با یک دیگر در نظر بگیرند و صرفا به علایق و بازار کار رشته‌ای را انتخاب نکنند؛ چرا که هر دوی آن‌ها باعث آسیب و ضربه به افراد خواهد شد، به همین علت داوطلبان بایستی با در نظر گرفتن همه نکات و منطقی و عاقلانه تصمیم به انتخاب رشته بگیرند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
اینو که هر کوری میدونه نیاز به مصاحبه کشکی نداشت
آخرین اخبار