با وجود افزایش موارد ابتلا به کرونا مقامات آمریکایی تصمیم گرفتند مرز زمینی با کانادا را برای جابجایی مسافران بازگشایی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازفرانس ۲۴، با وجود افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ مرز زمینی میان آمریکا و کانادا امروز (سه‌شنبه) بازگشایی می‌شود تا مسافران آمریکایی که هر دو دوز واکسن را دست کم ۱۴ روز پیش دریافت کرده اند وارد خاک کانادا شوند

به گفته رسانه‌های آمریکایی، مسافران همچنین باید آزمایش منفی کرونا به همراه داشته باشند.

این در حالی است که در مقابل در حال حاضر کانادایی‌ها نمی‌توانند از مرز آمریکا برای سفر‌های غیر ضروری عبور کنند.

مقامات بهداشت و درمان آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند شمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و بستری بیماران در بیمارستان‌ها به بالاترین سطح در شش ماه گذشته رسید.

بنا بر اعلام مقامات آمریکایی، شیوع سریع سویه دلتا (گونه جهش یافته ویروس کرونا که برای نخستین بار در هند شناسایی شد و بسیار مسری است) به خصوص در مناطقی که میزان واکسیناسیون در آن‌ها بسیار پایین است، علت این افزایش است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، براساس داده‌های رسمی اعلام شده، طی سه روز گذشته به طور میانگین حدود صد هزار مورد جدید ابتلا در کل کشور به ثبت رسیده است که افزایش ۳۵ درصدی در یک هفته را نشان می‌دهد.

طی یک هفته گذشته میزان بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها ۴۰ درصد و موارد مرگ ناشی از کرونا نیز ۱۸ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار