در پایان معاملات مردادماه شاخص کل بورس، نسبت به تیر ماه، ۱۵.۵۸ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پایان معاملات مردادماه ۱۴۰۰، شاخص کل بورس با ۲۰۴ هزار و ۲۴۳ واحد افزایش نسبت به تیرماه ۱۴۰۰، به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۵۴۹ واحد رسید که ۱۵.۵۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید


شاخص بازار اول با ۱۶۶ هزار و ۷۲۳ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۶۰ واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با ۳۵۷ هزار و ۶۴۰ واحد افزایش، عدد یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۶۰ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۱۷.۰۵ درصد و ۱۳.۸۲ درصد افزایش نسبت به ماه قبل مواجه شدند.

همچنین شاخص هم وزن با ۳۲ هزار و ۹۵۶ واحد افزایش رو به رو شد و به رقم ۴۳۶ هزار و ۳۰ واحد رسید و با ۸.۱۸ درصد افزایش نسبت به ماه قبل همراه شد.

در دومین ماه از تابستان ۱۴۰۰، ارزش کل معاملات اوراق بهادار ۱۰۸ میلیارد و ۶۹۸ میلیون تومان برآورد شد که نسبت به تیرماه ۱۴۰۰، ۸.۷۱ درصد کاهش یافته است.

در ضمن تعداد ۱۳۶ میلیون و ۹۴۳ انواع اوراق بهادار در بیش از ۱۳ میلیون و ۶۲۳ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۱۰.۱۴ درصد کاهش و ۳۰.۲۲ درصد کاهش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.

این درحالی است که تعداد ۱۲۶ میلیون و ۳۸ واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل ۱۹ میلیارد و ۶۲۱ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت به ترتیب با ۶.۲۶ درصد و ۲.۱۸ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته همراه شد.

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، تعداد ۲۲ میلیون برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۲ میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان معامله شد که به ترتیب ۱۵.۰۸ درصد و ۱۴.۳۲ درصد کاهش نسبت به تیر ماه داشته است.

همچنین در بازار مشتقه، تعداد بیش از ۴۷ میلیون قرارداد به ارزش ۶۴ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۳۹.۳۷ درصد و ۹۳.۴۴ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته همراه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار