رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهبنان از رفع تصرف ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی در شهرستان کوهبنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا مصلح، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهبنان گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان کوهبنان واقع در منطقه دهنه دو درب تنگل از دست متصرفان خارج شد.

او افزود: نیرو‌های پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان کوهبنان، پس از اخذ دستور مقام قضایی و با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان، اراضی ملی تصرف شده را از  دست متصرفان خارج و به دولت بازگرداندند.

مصلح با تاکید بر برخورد قاطع با هر گونه زمین خواری و تخریب منابع طبیعی ادامه داد: هر گونه تصرف اراضی ملی، براساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می شود و علاوه بر رفع تصرف، فرد خاطی به حبس و پرداخت خسارات محکوم خواهد شد.

او بیان کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند طی تماس با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان، گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، چرای غیرمجاز و... اطلاع رسانی کنند تا از بروز خسارات جبران ناپذیر به عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان  کرمان جلوگیری شود.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار