در میان گمانه‌ زنی‌ها درباره آمادگی کره شمالی برای یک رژه نظامی، یک پهپاد جاسوسی آمریکایی در شبه جزیره کره مشاهده شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک پهپاد جاسوسی آمریکا، روز یکشنبه بر فراز شبه جزیره کره مشاهده و ردیابی شد. این در حالی است که گمانه زنی‌هایی مبنی بر آمادگی کره شمالی  برای انجام رژه نظامی به مناسبت سالگرد‌های بزرگ ملی این کشور وجود دارد.

به گزارش سرویس ردیابی پرواز جهانی «فلایت رادار ۲۴» (Flightradar۲۴) و منابع دیگر، پهپاد گلوبال هاوک در آسمان در امتداد مرز با کره شمالی، در مناطق سئول و استان گانگون در شمال شرقی این کشور در حال پرواز بود.

گلوبال هاوک یک پهپاد بدون سرنشین با تکنولوژی پیشرفته است که می‌تواند پرواز‌هایی را تا برد ۳۰۰۰ کیلومتر انجام دهد و اجسام روی زمین به قطر ۳۰ سانتی متر را تشخیص دهد.

احتمال برگزاری رژه نظامی در کره شمالی در حالی جلب توجه می‌کند که اخیراً کره شمالی در اعتراض به رزمایش نظامی مشترک ماه گذشته  کره جنوبی و آمریکا اعتراض کرد و آن را بحران امنیتی جدی عنوان کرد.

کره شمالی معمولاً از چنین سالگرد‌های ملی برای برگزاری رژه‌های نظامی و نمایش سلاح‌های پیشرفته خود استفاده می‌کند.

اکتبر سال گذشته، پیونگ یانگ به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب کارگر، رژه نظامی گسترده‌ای برگزار کرد و از موشک بالستیک قاره پیمای جدید (ICBM)، موشک بالستیک زیر دریایی (SLBM) و چندین تجهیزات نظامی پیشرفته دیگر رونمایی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
مثل اینکه این پژوه گلوبال هاوک امریکا دلش یک سیلی دیگر می خواهد
آخرین اخبار