مهم‌ترین حوادث چهارشنبه ۲۴ شهریورماه۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهم‌ترین حوادث چهارشنبه ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف دپوی ۱۳۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف دپوی ۱۳۷ هزار لیتر نفت کوره قاچاق در شهرستان خاش خبر داد.

سردار "احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی سوخت قاچاق در یک کارگاه تولید قیرغیر مجاز واقع در حومه شهر "خاش" بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی، تحقیقات تخصصی خود را در این خصوص آغاز و پس از حصول اطمینان از دپوی سوخت قاچاق در کارگاه مذکور در اقدامی غافلگیرانه وارد عمل شده و در بازرسی از محل مقدار ۱۳۷ هزار لیتر نفت کوره قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارزش سوخت قاچاق کشف شده توسط کارشناسان ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با تأکید بر اینکه قاچاق سوخت و کالا ضربه مهلکی را بر اقتصاد کشور وارد می‌کند از شهروندان خواست به منظور برخورد با این پدیده مخرب، اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص، در اختیار پلیس قرار دهند تا در اسرع وقت نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

زمین گیر شدن سوداگران مرگ با ۶۵۹ کیلوگرم مواد افیونی در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری ۴ سوداگر مرگ و کشف ۶۵۹ کیلو مواد افیونی در درگیری مسلحانه تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر با قاچاقچیان مسلح در شهرستان خاش خبر داد.

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشراف اطلاعاتی خود، از فعالیت یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر، در شهرستان خاش مطلع و انهدام این باند را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: جان برکفان پلیس مبارزه با رصد تحرکات این باند، از قصد قاچاقچیان برای انتقال یک محموله بزرگ مواد افیونی به مرکز کشور مطلع و با همکاری مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر "خاش" در قالب چند تیم عملیاتی مسیر تردد آن‌ها را تحت کنترل نامحسوس خود درآوردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در نهایت عصر روز گذشته مأموران حاضر در عملیات اعضای این باند مسلح را که با ۲ دستگاه خودروی وانت تویوتا و پژو پارس در حال انتقال محوله مواد افیونی در یکی محور‌های فرعی شهرستان خاش بودند روئیت و به آن‌ها دستور ایست دادند.

سردار طاهری بیان داشت: قاچاقچیان که خود را درمحاصره پلیس دیدند بدون توجه به ایست و اخطار‌های صادره پلیس به سمت خودرو‌های انتظامی تیراندازی و از محل متواری شدند که با عکس العمل متقابل مأموران خودرو‌های آن‌ها زمین گیر و هر ۴ سوداگر مرگ دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به کشف یک قبضه سلاح کلاش با ۳۳ تیر جنگی در این عملیات خاطر نشان کرد: در پاک سازی محل و در بازرسی از خودرو‌های توقیفی از قاچاقچیان ۶۵۹ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف شد.

وی در پایان با تأکید برعزم جدی پلیس در برخورد با پدیده قاچاق مواد مخدر به عنوان یک معظل بزرگ اجتماعی و بلای بزرگ درجامعه از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق سیم‌های برق با ۱۲ فقره سرقت در "چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارقی خبر داد که به صورت حرفه‌ای اقدام به سرقت سیم‌های برق منازل مسکونی در این شهرستان می‌کرد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزائی اظهار داشت: مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۲ شهرستان چابهار در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان کار این شهر، به فردی که در حال قطع کردن سیم‌های برق یک منزل مسکونی بود مشکوک شدند.

وی گفت: متهم ۳۶ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۱۲ فقره سرقت سیم‌های برق منازل مسکونی در سطح شهرستان چابهار اعتراف کرد.

سرهنگ کوچکزائی با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار