مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: پروژه آبرسانی چاه مسافر که برای تأمین آب محلات عشایری عشق آباد طبس در حال اجرا بوده به مرحله پایانی رسیده است.

عصمتی پور مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: پروژه آبرسانی چاه مسافر که برای تأمین آب به محلات عشایری عشق آباد طبس در حال اجرا بوده با حفاری و لوله گذاری ۲۶ کیلومتری و با اعتبار مصوب ۹ میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومانی، به مرحله تکمیلی رسیده و به زودی افتتاح می‌شود.

او به بحث تأمین آب پایدار عشایر اشاره  کرد و افزود: در زمینه آبرسانی پایدار به عشایر، هدف تامین آب پایدار و دائم، با کیفیت و بهداشتی و ایجاد اشتغال دائم است.

عصمتی ادامه داد: از ابتدای امسال سه طرح مطالعه و طراحی تأمین آب شرب و انتقال آب با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان برای سه شهرستان سربیشه، سرایان و طبس و یک طرح پژوهشی با اعتبار ۵۰ میلیون تومان در دستور کار و پیگیری واحد مطالعات قرار گرفت.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: مطالعه و طراحی تأمین آب شرب و انتقال آب محلات عشایری سه قلعه در شهرستان سرایان، شهرستان سربیشه و فاز دوم محلات عشایری چاه مسافر شهرستان طبس به اتمام رسیده است و به محض تامین اعتبارات، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

او به بحث آبرسانی سیار به جامعه عشایری اشاره و بیان کرد: امسال به دلیل خشکسالی و گرمای هوا، آبرسانی سیار به عشایرخراسان جنوبی افزایش دو برابری داشته است و به ۷ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایر آبرسانی شده است.

عصمتی پور با اشاره به اینکه کار آبرسانی سیار به خانوار‌های عشایری با ۲۳ دستگاه تانکر دولتی و خصوصی انجام می‌شود، گفت: برای اینکه آبرسانی به عشایر در سریع‌ترین زمان و بدون نیاز به حضور فیزیکی صورت پذیرد، سامانه‌ای طراحی شده که با ثبت درخواست عشایر، حداکثر تا ۲۴ ساعت برای محله مورد نظر آبرسانی انجام می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.