معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور گفت: با تعیین قیمت بازار سیب زیر درختی در شهرستان مهاباد دست دلالان از بازار این میوه کوتاه خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور در سفر به شهرستان مهاباد اظهار داشت: برای جلوگیری از سودجویی دلالان قیمت خرید سیب صنعتی یا زیر درختی از باغداران، یکهزار و ۴۶۰ تومان تعیین شده است.

معتمد، با بیان اینکه آذربایجانغربی قطب تولید سیب کشور است، افزود: امسال به دلیل گرمای هوا و وزش باد‌های گرم ریزش محصول از درخت بیشترشده و با حجم بیشتری از سیب صنعتی نسبت به سال‌های گذشته مواجه خواهیم بود.

وی گفت: به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ درصد سیب تولیدی آذربایجانغربی بصورت صنعتی و زیر درختی خواهد که با توجه به محدودیت ظرفیت کارخانه‌های فرآوری استان امکان فرآوری سریع این محصول وجود ندارد.

معتمد افزود: افراد سودجو هر سال با احداث مراکز خرید در کنار جاده‌ها و شهرها، دور از کارخانه و به بهانه اینکه سیب زیردرختی مشتری ندارد و برای تحویل به کارخانه‌ها هم باید چندین روز معطل شد و محصول افت خواهد کرد، اقدام به خرید این محصول با قیمت‌های پایین تری از باغداران می‌کنند و محصول را با دو برابر قیمت به کارخانه‌ها می‌فروشند، اما با تعیین قیمت تضمینی برای سیب زیر درختی دست دلالان از این سود هنگفت کوتاه خواهد شد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.