راه‌اندازی هشت ایستگاه سلامت در مبادی ورودی مشهد

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: به‌ منظور ارائه خدمات بهداشتی به زائران، هشت ایستگاه سلامت در مبادی ورودی مشهد مستقر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مجتبی منتظری رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و سلامت به زائران علی‌بن موسی‌الرضا (ع)، هشت ایستگاه پایش سلامت در مبادی ورودی مشهد مقدس مستقر شد.

 

او با بیان این‌که بستر برگزاری مراسم در مسیر منتهی به حرم مطهر فراهم شده است، افزود: برای این منظور سه محور شامل میدان فردوسی تا حرم مطهر، خیابان طبرسی تا حرم مظهر و میدان پانزده خرداد به سمت حرم مطهر جمعأ به طول ۲۰ کیلومتر آماده‌سازی شده تا زائران و مجاوران در این سه محور به ساحت اهل بیت (ع) عرض ارادت کنند.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان این‌که ۴۰ ایستگاه زیارت رضوی به‌صورت خیابانی در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در ۱۲ نقطه شهر در فضای باز مراسم برگزار می‌شود و هم‌چنین دانشگاه علوم پزشکی نیز هشت ایستگاه سلامت برای انجام تست سریع کرونا، واکسیناسیون سیار توزیع و اقلام بهداشتی در مبادی ورودی شهر ایجاد کرده است.

منتظری به استقرار ایستگاه‌های سلامت در پایانه‌های مسافری اشاره و بیان کرد: در پایانه مسافربری و راه آهن نیز خدمات بهداشتی و سلامت به زائران ارائه می‌شود.

برگزاری مراسم در سه نقطه محوری منتهی به حرم مطهر

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: تلاش شده که با توجه به شیوع کرونا، حضور زائران در نقاط مبدأ هیئت‌ها باشد و مراسم محوری در محل حضور کاروان‌ها که هر ساله به حرم مطهر مشرف می‌شدند، برگزار شود.

او با بیان این‌که مراسم در شهرستان‌ها و روستا‌ها از مجرای هیئت‌های مذهبی و روحانیون در مبدأ اصلی انجام می‌گیرد، افزود: در سه نقطه محوری منتهی به حرم مطهر مراسم عزاداری اهل بیت (ع) برگزار می‌شود تا مدیریت بهتری برای حفظ سلامت زائران انجام شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در کنار اجرای مراسم برای زائران، برای مجاوران نیز برنامه‌هایی در نقاط مختلف شهر توسط هیئت‌های مذهبی تدارک دیده شده است.


انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار