تجمع خادمیاران رضوی در سالروز شهادت غریب الغربا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مصطفی حجه فروش دبیر کانون‌های خدمت رضوی اصفهان گفت: خادمیاران رضوی ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه عصر روز پنجشنبه پانزدهم مهرماه از میدان امام حسین (ع) با پرچم‌های حزن و اندوه و با نوای رضا رضا به سمت مسجد چهارباغ این شهر حرکت می‌کنند.

وی افزود: خادمیاران امام رئوف پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد تاریخی چهارباغ، همزمان با شام غریبان سلطان خراسان با در دست داشتن شمعدان‌های سبز رنگ و ندای غریب غریب با اجرای آیین خطبه خوانی حرم مطهر به سمت میدان انقلاب می‌روند و در غم از دست دادن دردانه زهرای مرضیه (س) به سوگ می‌نشینند.

حجه فروش با اشاره به برگزاری کرسی تلاوت در روز شهادت امام رضا (ع) گفت: این آیین که سال گذشته در جوار آرامگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان برگزار شده بود امسال به یاد ۲۵۰۰ شهید گلگون کفن نجف آباد در کنار آرامگاه شهید محسن حججی برگزار می‌شود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی اصفهان افزود: این آیین به صورت زنده از شبکه قرآن و شبکه استانی اصفهان برای علاقه‌مندان به روی آنتن می‌رود.

حجه فروش گفت: در شب شهادت امام رضا (ع) هم مراسم سوگواری در جوار آرامگاه شهدای گمنام کوه صفه اصفهان همراه با مداحی و مرثیه سرایی برگزار می‌شود.

برنامه‌های امسال آستان قدس رضوی با عنوان #همه_خادم الرضاییم و با شعار " نجات انسان، رسم مسلمانی" علاوه بر حرم مطهر رضوی در دیگر استان‌های کشور نیز برگزار می‌شود.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار