مقامات دولت بایدن به صهیونیست‌ها درباره پیامد‌های سرمایه‌گذاری‌های چینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، در سفر ایال حولاتا، مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی به واشنگتن در هفته جاری، مقامات دولت بایدن درمورد تهدید‌های سرمایه‌گذاری‌های چینی در زیرساخت‌های اصلی و فناوری پیشرفته در رژیم صهیونیستی به او هشدار دادند.

مقامات آمریکایی همچنین به صهیونیست‌ها پیشنهاد دادند تا سیستم گزینش قوی‌تری برای پایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایجاد کند.

در حالی که چین پیشنهادات متعددی برای سرمایه‌گذاری در زمینه زیرساخت‌ها و فناوری در قدس اشغالی ارئه داده است، مقامات ارشد نظامی صهیونیستی به نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم توصیه کرده‌اند که کمیته جدیدی برای نظارت بر سرمایه‌گذاری‌های خارجی در تل‌آویو ایجاد کند.

این کمیته جدید، جایگزین کمیته‌ای خواهد شد که زیر نظر وزارت دارایی است و حوزه‌های اصلی سرمایه‌گذاری چین را پوشش نمی‌دهد.

مقاماتی که تأسیس این کمیته  را پیشنهاد داده‌اند شامل افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک هستند که از نفوذ چین در بازار اقتصادی این رژیم به ۲ دلیل نگران هستند.

دلیل اول این است که اگر چین برنده همه مناقصات شود و ایجاد زیرساخت‌ها را برعهده بگیرد، روابط تل‌آویو با واشنگتن را تحت تأثیر قرار خواهد داد و منجر به تنش با مهم‌ترین متحد رژیم صهیونیستی خواهد شد.

دلیل دوم  این است که صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند که چین می‌تواند از این زیرساخت‌ها، برای فعالیت‌های جاسوسی در داخل و علیه رژیم صهیونیستی استفاده کند.

از طرفی دیگر نیز بعضی مقامات صهیونیستی ابراز نگرانی کرده‌اند که اگر چینی‌ها از مناقصات کنار گذاشته شوند، می‌تواند منجر به بحران بزرگی با پکن شود و چین روابط اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی را قطع کند.

از سوی دیگر، در صورت برنده شدن چین در مناقصات، می‌تواند روابط این رژیم را با دولت بایدن متشنج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار