مستند آدور به فینال رسید

کارگردان مستند آدور از راه یابی به فینال پنجمین جشنواره تلویزیونی فیلم مستند خبر داد.

جدیدترین دست‌آورد محمد صادق اسماعیلی  فیلم‌ساز جوان استان کرمان را می‌توان درخشش در جشنواره تلویزیونی فیلم مستند عنوان کرد. در این جشنواره، فیلم مستند ‹آدور» که تولید حوزه هنری انقلاب اسلامی است به مرحله نهایی راه یافته‌است؛ به همین بهانه مصاحبه‌ای با این فیلم‌ساز برجسته استان کرمان داشته‌ایم.

محمدصادق اسماعیلی کارگردان مستند آدور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: جذب سرمایه‌گذار و تهیه کننده حرفه‌ای بزرگترین چالش فیلم‌سازان در استان کرمان است.

خودتان را معرفی کنید؟

من محمد صادق اسماعیلی هستم، تهیه کننده و کارگردان مستند «آدور»، سینما خواندم و سال‌ها است که در عرصه فیلم مستند فعالیت می‌کنم، بیشتر فیلم‌هایم را در استان کرمان ساختم چرا که احساسم بر این است که مشکلات و معضلاتی که در این استان وجود دارد را کمتر هنرمندان به آن پرداخته‌اند.

«آدور» چگونه خلق شد؟

او افزود: یکی از معضلاتی که شاید در استان ما خیلی پررنگ است مسئله بحران هویت افرادی است که تحت عنوان «بی‌شناسنامه» آن‌ها را می‌شناسیم، من دوست داشتم پیرامون این مسئله یک فیلم مستند بسازم و یک سوژه‌ای را پیدا کنم که با این مسئله مواجهه مستقیم داشته‌باشد تا به کارکتر «مصطفی» بر خوردم و مستند «آدور» با پیدا کردن او که هیچ وقت موفق نشده بود مادرش را ببیند و شناسنامه هم نداشت کلید خورد.

 از آنجایی که کارکتر من در حاشیه شهر کرمان زندگی می‌کرد تلاش کردم به واسطه پرداختن به شخصیت «مصطفی» بتوانم به مشکلات و معضلات مردم حاشیه نشین شهر کرمان هم بپردازم.

مستند ساز

معنی آدور و وجه تسمیه این انتخاب اسم چیست؟

اسماعیلی تصریح کرد: «آدور» در فرهنگ واژگانی استان کرمان به معنای یک بوته خار است و ما عملا با یک شخصیتی رو به رو بودیم که مانند خار مستحکم، مقاوم و تک افتاده است و انگار هیچ کسی به او توجه ویژه‌ای ندارد.

از پروسه تولید و دست‌آورد‌های «آدور» بگویید؟

ساخت تقریبا ۹ ماه طول کشید و تقریبا ۶ ماه درگیر تدوین و مراحل بعدی آن بودیم که خوشبختانه در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند سینما حقیقت این اثر توانست جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص بدهد که بسیار تا بسیار ارزشمند است.

در مسیر تولید «آدور» به مشکلی هم بر خوردید؟

 ما متاسفانه وقتی می‌خواهیم در استان کرمان فیلم تولید کنیم همیشه با یک معضل اساسی مواجه هستیم که آن جذب سرمایه‌گذار و یا تهیه کننده حرفه‌ای است که من نیز در تولید این فیلم با مشکلات زیادی مواجه بودم، اما با حمایتی که حوزه هنری انقلاب اسلامی از فیلم من کرد توانستم این فیلم را به سرانجام برسانم و آن را ارائه کنم.

از برنامه‌های اکران و جشنواره‌های پیش‌روی آدور برایمان بگویید؟

خوشبختانه این فیلم در پنجمین جنشواره تلویزیونی فیلم مستند انتخاب شده است و به مرحله نهایی (فینال) راه یافته است؛ تلاش ما بر این است که بتوانیم در این جشنواره نیز نمایش موفقی داشته باشیم، چون مطمئنم طیف وسیعی این فیلم را خواهند دید و امیدوارم با دیدن شدن این اثر، بحران «بی‌شناسنامه‌ها» و حاشیه نشینی در استان کرمان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۲:۰۱ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید.روزبخیر.کاش علمی وباتامل ترباشیم وچیزایی مثل کمحجابی ویا گاه موسیقی نگذاریم .چراکه از نظر علم ومحقق هایی مضرن...
آخرین اخبار