مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه فرابورس ایران گفت: شرکت ابنیه و ساختمان تبدیل به سهامی عام شده، اما برای درج باید نزد سازمان بورس ثبت شود.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی سهامداران شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز دغدغه‌های خود را در رابطه با معاملات سهام این شرکت با ما به شرح زیر در میان گذاشتند:

«لطفا به داد ما سهامداران ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز برسید. در سامانه سناپ، سهام خودمان را در اردیبهشت ۱۴۰۰ فروخته ایم، اما تا به الان پولی بدستمان نرسیده است.»

حال برای شفاف سازی و رفع این ابهام به سراغ زهرا زارع، مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه فرابورس ایران رفتیم.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که خرید و فروش سهام ابنیه پدیده شاندیز که در سامانه سناپ و سایتی که به همین اسم در حال انجام است، آیا زیر نظر فرابورس یا سازمان بورس است؟ پاسخ داد: خیر، معاملات سهام شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز زیر نظر فرابورس یا سازمان بورس نیست.


بیشتر بخوانید


وی در پاسخ به این پرسش که سهام ابنیه با سهام شرکت توسعه بین‌المللی پدیده شاندیز با نماد (گشان) که در بازار پایه فرابورس در حال معامله است چه فرقی دارد؟ چرا یکی در بازار پایه قرار دارد و دیگری نیست؟ عنوان کرد: شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز زیرمجموعه شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز است. شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز با نماد «گشان» در بازار پایه فرابورس در حال معامله است. این دو شرکت از یک دیگر مجزا هستند و سهام هر کدام از آن‌ها در صورتی در بازار پایه معامله می‌شود که هر کدام از آن‌ها جداگانه فرآیند درج را طی کنند.

وی در پایان گفت: شرکت ابنیه و ساختمان تبدیل به سهامی عام شده، اما برای درج در بازار پایه حتما باید نزد سازمان بورس ثبت شود که هنوز ثبت نشده است. بعد از ثبت شرکت نزد سازمان بورس، این شرکت می‌تواند فرایند درج در بازار پایه را طی کند تا سهامش در این بازار قابل معامله شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار