مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری «اقتدار و امنیت پایدار در سایه پلیس هوشمند» در مقرّ فرماندهی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و سردار احمد طاهری برگزار شد.

رخشانی  مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار کرد: آموزش و پرورش دستگاه بسیار بزرگی است که جمعیت زیادی از افراد جامعه از دانش آموزان و معلمان و کارمندان زیرمجموعه آن هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: ۴۰ هزار همکار فرهنگی در استان سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۸۰۰ مدرسه و ۳۶ هزار کلاس درس فعالیت می‌کنند.

رخشانی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید، ۸۷۰ هزار دانش آموز در استان مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: در ۲۰ ماه گذشته شرایط کار برای معلمان بسیار سخت بود چرا که به یکباره شرایط جدید و متفاوتی را در عرصه تعلیم و تربیت تجربه کردند، اما با این حال با تلاش و کوشش شبانه روزی معلمان استان ما موفق به کسب رتبه‌های کشوری شدند و محتوای تولید شده آنان اکنون در سایر نقاط کشور توسط دانش آموزان استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از زحمات تمامی معلمان استان قدردانی کرد و گفت: امیدواریم امسال شرایط به نحوی مهیا شود که بتوانیم آموزش را به شکل حضوری در مدارس ادامه دهیم.

رخشانی ادامه داد: آموزش علم، مهارت‌های فنی و تخصصی و مهارت‌های اجتماعی و زندگی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش است.

وی اظهار کرد: گستره فعالیت‌های آموزش و پرورش موجب شده تا میزان تأثیرگذاری این دستگاه در جامعه زیاد باشد که در این زمینه می‌توان به نهادینه سازی قوانین و مقررات اشاره کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان نیز در این نشست اظهار کرد: در برابر مقام شامخی معلمان سر تعظیم فرود می‌آوریم چرا که به مثابه شمع می‌سوزند تا دانایی و آگاهی را برای جامعه به ارمغان آورند.

سردار احمد طاهری افزود: امروز نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در بخش‌های بسیاری نقاط مشترک دارند که می‌طلبد تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نگرانی‌های زیادی وجود دارد که راهکار‌های پیشگیری از این آسیب‌ها را می‌توان در فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی با همکاری و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی پیدا کرد.

سردار طاهری آموزش و پرورش را مادر تمامی دستگاه‌های فرهنگی دانست و گفت: اقدامات فرهنگی همراه با تعامل دستگاه‌های فرهنگی بخشی از امنیت پایدار است.

وی افزود: موضوع قانون گریزی یکی از مشکلات جامعه امروز است که حل آن نیازمند همکاری دستگاه تعلیم و تربیت است.

فرمانده نیروی انتظامی استان ادامه داد: بخش عمده‌ای از قانونگریزی‌ها ناشی از عدم آگاهی است که آگاهی بخشی در این زمینه می‌تواند از وقوع بسیاری از جرایم و حوادث جلوگیری کند.

وی در بخش دیگری به موضوع امنیت معلمان اشاره کرد و گفت: در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان بر تامین امنیت مدارس، معلمان، دانش آموزان و معلم سرا‌ها تاکید شده است.

 جشنواره فرهنگی هنری «اقتدار و امنیت پایدار در سایه پلیس هوشمند» به مناسبت هفته ناجا با همکاری آموزش و پرورش استان برگزار شد و در این مراسم از دانش آموزان برگزیده استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار