مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

قامت خمیده کاروانسرای سیمون مهاباد در پیچ و خم اعتبارات

جباری گفت: کاروانسرای سیمون مهاباد متاسفانه علیرغم بار‌ها اعلام آمادگی هنوز ساماندهی نشده و اقدامی برای احیا و جداره سازی آن صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در جلسه شورای اسلامی شهر مهاباد اظهار کرد: در حالی که کاروانسرای سیمون از اهمیت تاریخی برخوردار بوده و می‌تواند به محلی برای نمایش آثار هنری هنرمندان صنایع دستی تبدیل شود، اما به دلیل کمبود اعتبار تاکنون احیای این کاروانسرای تاریخی صورت نگرفته است.

جباری با اشاره به پیگیری احداث بازارچه صنایع دستی در مهاباد افزود: این موضوع باید توسط شهرداری پیگیری شود و مکان مناسب برای نمایش آثار هنرمندان برقرار شود.

آرش شهابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر مهاباد هم در این جلسه گفت: اجرای برنامه‌ها و آیین‌های فرهنگی با بهتر شدن شرایط مقابله با کرونا تقویت شده و ساماندهی اماکن گردشگری از جمله کاروانسرای سیمون، غار آبی سهولان، تالاب کانی برازان و سایر اماکن گردشگرپذیر باید در دستور کار قرار گیرد.

کاروانسرای سیمون مهاباد

شهابی اضافه کرد: مطالعات تعیین حریم اماکن تاریخی از جمله تپه‌های «تابانی» و «شایگان» برای جلوگیری از تخریب و تصرف آن در حال انجام بوده و نیاز است مراحل تعیین حریم آن در اسرع وقت به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: همچنین ساماندهی قنات‌های داخل شهر، بازسازی بافت تاریخی درون شهری، اعداث سایت موزه تپه باستانی شایگان، احداث موزه مهاباد باید بررسی شوند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.