حزب الله تحریم‌هایی را که از سوی آمریکا علیه یک نماینده لبنانی وضع شده را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری معا نیوز، حزب الله لبنان امروز (شنبه) تحریم‌هایی را که واشنگتن علیه یکی از نمایندگان لبنانی به نام «جمیل السید» وضع کرده بود را محکوم کرده و آن را هدف قرار دادن آشکار سیاسی خواند.

این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم آمریکا در خصوص «جمیل السید» (نماینده مستقل پارلمان) تصمیمی ظالمانه و محکوم است.

حزب الله در بیانیه خود اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا هدف قرار دادن آشکار جمیل السید و موضع ملی وی و نیز مواضعش در مسائل ملی به خصوص در مسأله درگیری با دشمن اسرائیلی و دفاع از حاکمیت لبنان است.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما این تجاوز جدید آمریکا را محکوم کرده و آن را مدال شرفی بر سینه جمیل السید می‌بینیم که حضور راسخ او را در پیشاپیش نیرو‌های مقاومت و آزادگان مدافعی که از شرق این ملت دفاع می‌کنند را ثابت می‌کند.

گفتنی است روز پنجشنبه وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه «جمیل السید» علاوه بر دو تاجر به نام‌های «جهاد العرب» و «دانی الخوری» به اتهام فساد وضع کرده بود. این وزارتخانه مدعی شده بود این سه نفر «شخصاً از فساد و خویشاوندی افسارگسیخته در لبنان برای جمع آوری ثروت شخصی به هزینه مردم و نهاد‌های دولتی لبنان سود بردند».

این در حالی است که جمیل السید روز جمعه در نشستی مطبوعاتی، اتهام فساد به خود از سوی وزازرت خزانه داری آمریکا را تکذیب کرد.

گفتنی است پیشتر نیز عربستان در اقدامی خصمانه، انجمن «القرض الحسن» لبنان را به دلیل حمایت از حزب الله، نهادی تروریستی اعلام کرد. ریاض اعلام کرد که تمام دارایی‌های القرض الحسن را مسدود و هر نهادی را از انجام معامله با آن‌ها منع می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار