تد کروز در پیامی به وعده رئیس‌ جمهور آمریکا به عدم خروج دوباره از برجام واکنش داد و او را فاقد اختیارات در این زمینه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «تد کروز» نماینده جمهوری‌ خواه ایالت تگزاس در پیامی توییتری به وعده اخیر «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا برای پایبند ماندن به توافق هسته‌ای ایران و عدم خروج دوباره از آن واکنش نشان داد.

تد کروز در این پیام نوشت: «جو بایدن اختیار قانونیِ دادن چنین تعهدی را ندارد، هر توافقی با ایران اگر از سوی سنا تایید نشده و به معاهده تبدیل نشود، بعد‌ها از سوی رئیس‌ جمهوری که جمهوری خواه باشد پاره خواهد شد.»

بایدن به تازگی وعده داد که اگر بار دیگر به توافق هسته‌ای ایران بازگردد، از آن خارج نخواهد شد. این ادعای بایدن در نشست او با تروئیکای اروپایی در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رم، پایتخت ایتالیا بیان شد.

رؤسای‌ جمهور تروئیکای اروپایی پس از این نشست بیانیه‌ای منتشر کرده و در بخشی از آن نوشتند: «ما از تعهد کامل جو بایدن به بازگشت به برجام و پایبندی کامل به این توافق استقبال می‌کنیم، البته این منوط به اقدام متقابل ایران نیز هست. ما در حال حاضر متقاعد شدیم که حصول توافق نزدیک است و می‌توانیم به زودی از انجام اقدامات ایران در راستای اهداف صلح‌آمیز نیز اطمینان حاصل کنیم. بازگشت به برجام لغو تحریم‌های بلندمدت اقتصادی علیه ایران را به دنبال دارد که تنها در صورتی امکانپذیر است که ایران هم تغییر مسیر دهد.»

پس از آن «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی هم در واکنش به بیانیه تروئیکای اروپایی و آمریکا ضمن اشاره به اهمیت وجود تضمینی برای ایران درباره عدم خروج مجدد آمریکا از برجام، گفت که اظهارات بایدن نشانه خوبی از جدیت آمریکاست.

تاکنون ۶ دور مذاکره در وین، پایتخت اتریش و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده که آخرین دور آن در تاریخ ۳۰ خرداد ماه امسال بوده است.

آمریکا از زمان آخرین نشست وین تاکنون به تکرار ادعا‌های خود مبنی بر تمایل به بازگشت به برجام ادامه داده است، اما این در حالی است که تحریم‌های پیشین ذیل برجام را حفظ کرده است و تحریم‌های جدیدی نیز وضع می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
خوبه چون بایدن و دموکراتا دوباره انتخاب میشن و حداقل 8 سال راحتیم
آخرین اخبار