وزیر جنگ صهیونیست‌ها از دیدار خود با فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران با هدف تقویت همکاری علیه برنامه هسته‌ای کشورمان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پیامی از دیدار خود با «رابرت مالی» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران و «مایکل راتنی» کاردار سفارت آمریکا در قدس اشغالی با محوریت تقویت همکاری برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

بنی گانتس در پیامی توییتری نوشت: «امروز صبح دیداری با دن شاپیرو، سفیر سابق، رابرت مالی، مشاور ارشد آمریکا در امور ایران و مایکل راتنی، کاردار سفارت آمریکا داشتم.»

او در ادامه مدعی شد: «ما در این دیدار بر اهمیت تقویت همکاری‌های میان اسرائیل و آمریکا با هدف مقابله با برنامه هسته‌ای ایران و خشونت‌های این کشور در منطقه رایزنی داشتیم.»

این در حالی است که هفته گذشته رابرت مالی ضمن مطرح کردن ادعا‌هایی علیه برجام گفته بود: «دولت جدید ایران خواستار بازگشت به توافق نیست. ایران با محدودیتی علیه برنامه هسته‌ای خود مواجه نیست و لازم است گزینه‌هایی برای آن در نظر داشته باشیم. این کاری است که ما همزمان با امیدمان به بازگشت آن‌ها به توافق انجام می‌دهیم.»

روز گذشته نیز «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بی اساس مدعی شد که تهدیدات ایران را خنثی خواهد کرد.

او با تکرار ادعا‌های خود درباره برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: «اسرائیل در جنگ سرد با ایران است و هر کاری که لازم باشد برای خنثی کردن تهدیدات ایران انجام خواهد داد.».

در همین حال به تازگی «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رم در مصاحبه با خبرنگار شبکه سی‌ان‌بی‌سی در مورد مسائل مربوط به ایران و بازگشت به برنامه هسته‌ای صحبت کرد و مدعی شد: «ما اعتقاد داریم دیپلماسی بهترین راه برای بازگرداندن برنامه هسته‌ای است اما اگر ایران نخواهد به برجام بازگردد، باقی گزینه‌ها روی میز خواهد بود.»

بلینکن درباره احتمال استفاده از گزینه نظامی نیز گفت: «همان طور که همیشه گفته‌ایم، همه گزینه‌ها روی میز است. اما نکته مهم این است که متأسفانه ایران به سرعت در حال پیشروی در برنامه هسته‌ای خود است.»

تاکنون ۶ دور مذاکره در وین، پایتخت اتریش و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده که آخرین دور آن در تاریخ ۳۰ خرداد ماه امسال بوده است.

در این نشست‌ها نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان) حضور داشتند و آمریکا نیز غیرمستقیم در جریان آن قرار می‌گرفت، البته کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها باعث شده تا مذاکرات تاکنون به نتیجه مشخصی نرسد.

آمریکا در حالی مدعی تمایل به بازگشت به برجام و مذاکرات وین است که همچنان به باقی ماندن تحریم‌های ذیل برجام و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران اصرار دارد و هیچ حُسن‌نیتی از خود نشان نمی‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار