تقدیر از نابغه ورزشی مبتلا به سندروم داون در مهاباد

فرماندار مهاباد از نابغه ورزشی مبتلا به سندروم داون تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، همزمان با تجلیل از افتخار آفرینان کنکور ۱۴۰۰، خدرلو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد، طی مراسمی از شاهو محمدی نابغه ورزشی مبتلا به سندروم داون که دارای مقام‌های متعدد کشوری و جهانی است و در رشته‌های شنا، قایقرانی، کوهنوردی و دوو میدانی فعالیت می‌کند تقدیر کرد.

شاهو محمدی به عنوان تنها نماینده استان آذربایجان غربی ۱۰ آبان ماه در مسابقات قایقرانی پاراکانو کشور دو مدال طلا را کسب کرد.

محمدی ۱۵ ساله، اولین فرد مبتلا به سندروم داون در جهان است که میتواند در آب‌های آزاد شنا کند.

شاهو از سن ۶ سالگی شنا را به طور حرفه‌ای شروع کرده و اکنون در دو مادۀ کرال سینه و پروانه فعالیت میکند.

وی توانست در شهریور ۱۳۹۷ در مسابقات آب‌های آزاد در استان آذربایجان‌غربی همراه با دیگر شناگران عادی مسافت بیش از ۳ هزار کیلومتر را طی کند. او تواسته ۲ بار در مسابقات المپیک ویژه ایران در سال‌های ۱۳۹۴ و ۹۵ مقام اول را کسب کند.

شاهو که عضو کمیته‌ی المپیک ویژە کم توان ذهنی ایران است در مسابقات ۲۰۱۸ المپیک ویژه‌ منطقه خاورمیانه در ابوذبی به عنوان رزرو انتخاب شده بود.

علاوه بر شنا شاهو اولین فرد مبتلا به سندروم داون در ایران و جهان شناخته می‌شود که می‌تواند با قایق حرفه‌ای «کایاک» قایقرانی کند.

همچنین شاهو محمدی، رکوردار شنای استقامتی سندروم داون در ایران و جهان است که توانست در آذرماه ۱۳۹۷ در مدت زمان یک ساعت ۲۴۸۳ متر شنا کند و این رکورد برای خود ثبت کند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.