تکمیل فرودگاه گناباد در اولویت طرح‌های فرودگاهی خراسان رضوی

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تکمیل طرح فرودگاه گناباد در اولویت طرح‌های فرودگاهی خراسان رضوی است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیاوش امیرمکری  مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران روز دوشنبه در نشست کنترل پروژه فرودگاه گناباد در مشهد با بیان اینکه  تکمیل طرح فرودگاه گناباد در اولویت طرح‌های فرودگاهی خراسان رضوی است، گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فرودگاهی با جدیت دنبال می‌شود که تکمیل فرودگاه گناباد یکی از پروژه‌های مورد تاکید است.

محمد صفایی نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: برای تکمیل فرودگاه گناباد آمادگی هر گونه همکاری را داریم و کنترل پروژه فرودگاه گناباد، میزان پیشرفت و بررسی تسریع در تکمیل این فرودگاه مورد بررسی قرار گرفت.

فرودگاه گناباد با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصدی در حال اجراست و افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است که با نظرداشت تحولات اقتصادی و افزایش هزینه‌ها، ارزش امروز سرمایه صرف شده برای این طرح بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال است.

این فرودگاه به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و دارای ۲ هزار و ۷۰۰ متر باند به عرض ۶۰ متر است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، تا فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد که پس از راه اندازی، سومین فرودگاه استان خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار خواهد شد و مناطق جنوبی این استان را پوشش خواهد داد.

با راه اندازی فرودگاه گناباد علاوه بر شهروندان گنابادی، ساکنان شهرستان‌های جنوبی خراسان رضوی از جمله رشتخوار، مه‌ولات، بجستان و خواف و شهر‌های فردوس، سرایان، خضری و دشت بیاض در شمال خراسان جنوبی نیز از ظرفیت این فرودگاه استفاده می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود سالانه بالغ بر ۹۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن این مناطق از مزایای آن بهره‌مند شوند.

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//س.ع

برچسب ها: فرودگاه ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار