عملیات اجرایی احداث باند دوم محور کرمان - بافت (حدفاصل یاس چمن - کیسکان) با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی کلنگ زنی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عملیات اجرایی احداث باند دوم محور کرمان - بافت (حدفاصل یاس چمن - کیسکان) با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور جمعی از مسئولان استانی و محلی کلنگ زنی شد.

این قطعه به طول هشت کیلومتر و عرض ۱۱ متر است که در طول ۸.۳ کیلومتر ۱۸ دستگاه پل در طول مسیر احداث می‌شود.

تکمیل محور کرمان - بافت ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

علی حاجی زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در این آیین ضمن تبریک هفته بسیج گفت: به زادگاه سردار شهید سلیمانی پای می‌گذاریم و استان کرمان با وسعت ۱۸۳ هزار کیلومتر مربع ۱۱ درصد از وسعت کشور را دارا است و سه هزار و ۸۶۱ کیلومتر راه اصلی بزرگراهی داریم.

علی حاجی زاده افزود: جایگاه استان در رتبه سوم حمل کالای کشور و رتبه چهارم براساس تن - کیلومتر و رتبه هشتم کشور در حمل مسافر است.

او عنوان کرد: وضعیت جغرافیایی استان کرمان و نزدیکی به بنادر جایگاه ویژه توسعه‌ای راه‌های استان را گوشزد می‌کند، یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر از راه‌ها را بزرگراه کردیم و به یک هزار کیلومتر راه بزرگراهی دیگر هم نیاز داریم که در سال‌های آینده باید اجرا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: پیگیری‌هایی با کمک نمایندگان برای جذب اعتبارات برای راه‌های استان داشتیم که برای آن امسال از قانون بودجه استفاده خواهیم کرد و از محل اعتبارات ماده ۵۶ برای این مسیر استفاده می‌کنیم.

او افزود: در حوزه ساخت راه‌ها مشکلاتی داریم که احتیاجات استان را تامین نمی‌کند و با کمک شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور این مشکل بایستی حل شود.

حاجی زاده اظهار داشت: این قطعه بخشی از مسیر کرمان - بافت است که ارتباط شهر‌های بافت، رابر و ارزوییه را به مرکز استان وصل می‌کند که عملیات اجرایی آن از سال ۸۹ آغاز و فقط ۹۰ کیلومتر آن افتتاح شده، هشت کیلومتر هم در دست اقدام داریم.

او ادامه داد: قطعه امروز هشت کیلومتر با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان است و بیش از ۱۱ هزار مترمکعب خاکریزی و بیش از ۴۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۱۸ پل دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تصریح کرد: باقی مانده مسیر هم ۵۴ کیلومتر است که ۱۴ کیلومتر آن کوهستانی و مابقی حالت تپه ماهور بوده و در کل برای تکمیل پروژه به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

جاده

انتظارات مردم بافت از طرح‌های عمرانی محقق نشده است

نماینده مردم بافت رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: محور کرمان - بافت - ارزوییه - حاجی آباد پیوست محور دیهوک - کرمان بوده، اما متاسفانه در سال‌های گذشته ۹۰ درصد اعتبارات به محور دیهوک - کرمان اختصاص می‌یافته است.

صمدالله محمدی افزود: سال‌ها محور کرمان - بافت پیوست قانون بوده، اما انتظارات مردم از آن پروژه محقق نشده است، مصوبه‌ها به نفع مردم باید آنان را شادمان کند، اما برخی پروژه‌های شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه باوجود اینکه باید امید کنند، در دل مردم به واسطه پیش نرفتن عملیات اجرایی پروژه به سوهان روح تبدیل شده است.

او عنوان کرد: انتظار داریم در این سفر مصوباتی داشته باشیم و از محل اعتبارات ماده ۵۶ در قانون بودجه و فصول امکانپذیر، به این محور کمک شود.

تخصیص ۳۰ میلیارد تومان به محور کرمان - بافت

نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: غیر از تخصیص اعتبارات از محل ماده ۵۶، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور برای تکمیل محور کرمان - بافت پرداخت می‌کند.

علی نیکزاد با اشاره به شرکت جهاد نصر به عنوان پیمانکار پروژه افزود: امیدواریم که این شرکت با سرعت و قدرت بیشتری کار پروژه کرمان - بافت را به اتمام برساند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار