افزایش چشمگیر کشت زعفران در رابر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت:کشت زعفران به علت صرفه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای خانواده‌ها و همچنین با توجه به خشکسالی‌های اخیر در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ایمان کریم قاسمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر با اشاره به اینکه در حال حاضر قریب به ۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت زعفران است، گفت: طی امسال ۱۰ هکتار تجدید کشت شده است.

او پیش بینی کرد: تولید شهرستان طی امسال در این شهرستان به ۲۰۰ کیلوگرم زعفران خشک برسد.

کریم قاسمی تصریح کرد: با برداشت زعفران در این شهرستان به طور متوسط باعث اشتغالزایی ۸ نفر در هکتار به مدت ۲ ماه می‌شود و چنانچه صنایع بسته بندی و فرآوری از سایرقسمت‌های این گیاه به صورت متناسب گسترش یابد این اشتغالزایی ادامه می‌یابد.

او بیان کرد: کشت زعفران به علت صرفه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای خانواده‌ها و همچنین با توجه به خشکسالی‌های اخیر و تغییر الگوی کشت به گیاهان با نیاز آبی کم، در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

کریم قاسمی اظهار داشت: ضرورت ایجاد انجمن وصنف‌های مرتبط با بهبود شرایط کاشت، فروش و بازاریابی در مورد گیاه زعفران وسایر گیاهان دارویی مشهود است که باکمک آموزش‌های کارشناسان وتسهیلگران در این شهرستان در حال انجام است.

برداشت زعفران در این شهرستان از اواسط آبان ماه شروع می‌شود وتا نیمه آذر ادامه دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار