۴۰ هزار بلیت اتوبوس برای سالگرد شهید سلیمانی رزرو شد

شهردار کرمان گفت: ۴۰ هزار بلیت از سمت پایانه های مسافربری به کرمان برای ایام سالگرد شهید سلیمانی رزرو شده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید شعرباف تبریزی، شهردار کرمان با بیان اینکه اگر کسی از بیرون به شهر کرمان نگاه کند، تفاوت زیادی بین کرمان و شهر‌های نزدیک به آن قائل نیست، گفت: البته بخشی از این نگاه در مورد همه کلان‌شهر‌ها وجود دارد.

او با بیان اینکه نزدیک بودن روستا‌ها به شهر، هم فرصت است و هم تهدید که باید بسیار محتاط و کارشناسانه در مورد آن رفتار کرد، گفت: فرصت از این لحاظ است که می‌توان در این کارگروه، کار جمعیِ منظمی را تعریف و مجموعه‌ای از شهر‌های به‌هم‌پیوسته در این محدوده را ایجاد کرد و از توان و ظرفیت یکدیگر بهره برد.

شعرباف افزود: اخیرا در مدیریت شهری موضوعاتی مثل مدیریت شهری ۱۵ دقیقه‌ای و مدیریت شهری ۶۰ دقیقه‌ای مطرح می‌شود که طی آن، شهروند باید بتواند به‌وسیله دوچرخه یا وسایل نقلیه عمومی، در کمتر از ۱۵ دقیقه به شش نیاز اصلی خود در شهر مانند مراکز خوراک، مراکز آموزشی، درمانی وغیره دسترسی پیدا کند و خدمات شهری را بر همین اساس طراحی می‌کنند.

شهردار کرمان با بیان اینکه شهر‌های اطراف کرمان مثل ماهان و جوپار کاملا ماهیت الگوی شهر‌های زیر یک ساعت را دارند، گفت: این ایده که شهر‌های به‌هم‌پیوسته می‌توانند به قطب خدمت‌رسانی متفاوت به هم تبدیل شوند و خدمات بین شهری در آن‌ها کمتر از یک ساعت، پوشش داده شود، می‌تواند در مورد کرمان و شهر‌های اطراف و نزدیک آن اجرا شود و در دستور کار این کارگروه باشد.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه حجم زیادی از مسافران برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید حاج‌قاسم سلیمانی وارد کرمان خواهند شد، اظهار داشت: تاکنون، از سمت پایانه مسافربری به کرمان، فقط ۴۰ هزار بلیت رزرو شده است.

مرقد سردار سلیمانی

شعرباف تبریزی ادامه داد: این یعنی در شهر کرمان حداقل به ۵۰ هزار شب تخت برای اسکان مسافران و زوار نیاز داریم.

او بیان کرد: این افراد علاوه بر زیارت، به دیدن شهر و اطراف آن نیز تمایل دارند؛ بنابراین، می‌توانیم به‌عنوان یک مجموعه به‌هم‌پیوسته، خیلی از خدمت‌رسانی‌ها را در مقیاس شهرداری‌های همین کارگروه تعریف کنیم.

او با بیان اینکه کرمان، از دو سال پیش و بعد از شهادت سردار دل‌ها، یک شهر زیارتی شده است، گفت: باید برای زائران خارجی که به این سردار سرافراز اسلام ارادت داشته و برای زیارت به کرمان می‌آیند نیز، امکانات در نظر بگیریم. بنابراین، هر شهر باید به تفکیک، امکانات، آئین‌های سنتی‌مذهبی، طبیعت بکر و گردشگری و امکانات خود را به اشتراک بگذارد؛ ضمن اینکه ما هم در شهرداری کرمان، در اطلاع‌رسانی فرصت‌های شهرها، کمک خواهیم کرد.

شهردار کرمان افزود: کرمان در حال حاضر، برای همه مردم متناسب با توان‌شان، مکان اسکان و اقامت ندارد؛ بنابراین، تا زمانی که سرمایه‌گذاران به کرمان بیایند و برای همه دهک‌های جامعه، هتل، محل اسکان و اقامتگاه بسازند، باید از ظرفیت خانه‌های بوم‌گردی، مساجد و مکان‌های قابل اسکان در شهر‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار