دبیر ستاد خدمات سفر داورزن گفت: داورزن به‌عنوان دروازه خراسان رضوی، آماده میزبانی از زائران حضرت رضا (ع) در نوروز ۱۴۰۱ است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد عبدالله زاده‌ثانی دبیر ستاد خدمات سفر داورزن گفت: داورزن همواره به‌عنوان دروازه خراسان رضوی نقش شایانی در خدمات دهی به مسافران و زائران رضوی داشته است و باید به گونه‌ای آماده سازی و ساماندهی شود که زائران حضرت رضا (ع) در همان بدو ورود به خراسان رضوی، رنگ و بوی سرزمین خورشید را احساس کنند.

وی گفت: به‌منظور هم‌افزایی توان خدمات‌دهی به زائران و گردشگران علی بن‌ موسی الرضا (ع) ستاد خدمات سفر داورزن با ۹ کمیته در تاریخ ۱۶ آذرماه با حضور فرماندار و مسئولان کمیته‌ها در شهرداری برگزار شد و احکام اعضای ستاد به مسئولان کمیته‌ها تحویل شد.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد خدمات سفر داورزن گفت: آسیاب‌های آبی، کاروانسرا‌های تاریخی بین‌راهی، مساجد قدیمی، یخدان‌ها، آتشکده آذر برزین مهر، روستای قدیمی مزینان (زادگاه دکتر علی شریعتی) و باشتین (خاستگاه قیام سربداران علیه مغول)، مناطق ییلاقی و آبشار‌های منطقه بفره و کویر، برخی از آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی داورزن محسوب می‌شوند.

زاده ثانی گفت: داورزن بیش از ۲۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۷۷ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام//ت. ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.