تایرها در اثر چرخش فرسوده می‌شود اما بسته به نوع سیستم انتقال قدرت شما، ممکن است برخی از آن‌ها بیشتر فرسوده شوند،

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ چرخاندن لاستیک‌ها به طور منظم طول عمر آن‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. فرسودگی چهار لاستیک خودرو متفاوت است. اگر یکی از لاستیک‌ها بیشتر از بقیه فرسوده شود، ماشین شروع به کشیدن در جهت لاستیک‌های جدیدتر می‌کند.

به عنوان مثال، اگر هنگام رانندگی فرمان را رها کنید، (حتی برای یک لحظه!)، خودرو باید در یک خط مستقیم به حرکت خود ادامه دهد. اگر لاستیک‌ها به شکل دیگری فرسوده شده باشند، خودرو در مسیر مستقیم حرکت نمی‌کند و در جهت لاستیک بهتر حرکت می‌کند.

به همین دلیل است که هنگام خرید لاستیک‌های نو، بهتر است آن‌ها را جفت خریداری کنید. چرخاندن لاستیک‌ها به یکنواخت شدن فرسودگی تایر کمک می‌کند و به هر لاستیک اجازه می‌دهد تا جایی که ممکن است در موقعیت‌های چرخ خودرو کار کند.

در طول چرخش، لاستیک‌های جلو مستقیماً به عقب و لاستیک‌های عقب به صورت مورب به جلو حرکت می‌کنند. این تضمین می‌کند که هر لاستیک هر گوشه ماشین را ببیند. مکانیک باید سایش غیرعادی را بررسی کند، که ممکن است نشانه مشکلات دیگر باشد.

 چرخاندن لاستیک یک بار در سال ایده خوبی است. در طول سرویس چرخش لاستیک، مکانیک باید کل سیستم ترمز (لنت، روتور، کالیپر، شیلنگ) را نیز بررسی کند.

سایش ناهموار لاستیک، ماشین به یک طرف کشیده می‌شود، حجامت روی لاستیک‌ها و چرخش لاستیک به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری عادی از جمله علائم رایجی هستند که نشان می‌دهد باید لاستیک‌های خود را بچرخانید. 

این سرویس چقدر اهمیت دارد؟: هر یک از چهار لاستیک با سرعت‌های مختلف و در مکان‌های مختلف فرسوده می‌شوند. این به این دلیل است که لاستیک‌های جلو با لاستیک‌های عقب و لاستیک‌های سمت راست متفاوت از لاستیک‌های چپ سایش دارند.

اگر اجازه دهید این لاستیک‌ها برای مدت طولانی در یک موقعیت بمانند، ساییدگی و پارگی آن‌قدر غیرعادی می‌شود که خودرو شروع به حرکت در یک جهت یا جهت دیگر می‌کند. با چرخاندن مداوم لاستیک‌ها به هر چهار لاستیک اجازه می‌دهید که در معرض سایش و پارگی یکسانی قرار بگیرند، که طول عمر آن‌ها را نسبتاً برابر نگه می‌دارد. خودرویی با لاستیک‌هایی که به طور مساوی فرسوده می‌شوند باید نرم‌تر و در مسیر مستقیم حرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۴:۰۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
دوستان بهتره تجدید نظر بکنید تو دیدتون نسبت به مسائل فنی ماشین! چه دف جلو باشه چه عقب هر چهار لاستیک باید درجه یک باشه و هر سه چهار ماه یک بار به صورت ضربدری جای لاستیکای جلو و عقب رو عوض کرد
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۱۳:۳۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سلام نظرمن لاستیک فروش اینه که قانونن باید لاستیک عقب نو باشد ولاستی جلو خوب باشد چرا چون درموفع خطر تعادل ماشین از عقب احتمال خطر میکند وهرراننده بایدشش ماهی یک بار لاستیک هارا جابجا کند تا استلاک کمتر وعمر لاستیک بیشتر شود معمولا علت خراب بودن لاستیک باد کم میباشد باید ماشین استانداذد باد شود نه بخاطر نرمی ماشین باد راکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
باید درخودروهای دیفرانسیل جلو لاستیک های عقب درجه یک باشد چون در زمان ترکیدگی لاستیک عقب باتوجه به سبک بودن قسمت عقب واینکه عقب خورودرکنترل راننده نیست نگهداشتن خودرو بسیار مشکلتر از جلو خودرو است البته این مورد جز آموزش های شرکتهای معرف لاستیک سازی مانند میشلن و.‌‌.. میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
کلا باید دو جور لاستیک وجود داشته باشه یکی برای جلو که کیفیتش بالاتره و یکی هم برای عقب که کیفیتش کمتره چون فشار اصلی تو ترمز رو لاستیک جلوئیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
به نظر من لاستیکای جلو رو باید خارجی و درجه یک انداخت و عقبیا رو درجه 2
آخرین اخبار